Politieberichten provincie Groningen

Dagelijkse berichten districten Noord, Midden, Oost en West

Vrijdag, 21 januari 2000

Muntendam: inbraak in garage
Gisternacht is in een garagebedrijf aan de Middenweg in Muntendam ingebroken. Door een ruit te vernielen kom men in de werkplaats van het bedrijf komen. Vier sportvelgen met banden ter waarde van f 4300.- zijn ontvreemd.

Wildervank: aanrijding met letsel
Gistermiddag is op de Rijksweg 33 onder Wildervank een 69-jarige inwoner van Nieuweschans samen met zijn echtgenote in zijn camper van de weg geraakt en tot een boom tot stilstand gekomen. De bestuurder
-rijdende in de richting van de A 7- haalde met zijn camper op de afslag Wildervanksterdallen een drietal achterelkaar rijdende vrachtauto's in. Na de inhaalmanoeuvre raakte de camper de voorzijde van de voorste vrachtauto, waardoor de bestuurder van de camper in de rechter berm raakte. Door sterk naar links te sturen kwam de 69-jarige in de linker berm terecht, na in aanraking met een uit tegengestelde richting rijdende personenauto te zijn geweest, waarna de eerstgenoemde bestuurder een daar staande boom schampte; vervolgens kwam deze bestuurder met een tweede uit de tegengestelde richting naderende personenauto in botsing. De bestuurder van de camper kwam uiteindelijk tegen een 'tweede boom' tot stilstand. De 69-jarige en zijn echtgenote moesten door de brandweer uit het vernielde voertuig worden bevrijd

. Zij werden met onder andere hoofd- en inwendig letsel voor medische behandeling naar het ziekenhuis overgebracht. Het verkeer werd gedurende een drietal uren via Veendam en Wildervank omgeleid.

Marum / Leek: snelheidscontroles
Gisteren zijn er op De Scheiding en in de Auwemalaan in respectievelijk Marum en Leek snelheidscontroles gehouden. Van de in totaal 1065 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen reden 152 te hard.

Delfzijl / Appingedam: snelheidscontroles
Gisteren zijn er op de N 360 en op de Fivelweg in Delfzijl en in Appingedam eveneens snelheidscontroles gehouden. Hier passeerden 800 automobilisten de snelheidscontrolepost; 68 bestuurders kregen een bekeuring voor het te hard rijden.
Daarnast hield de politie ook een snelheidscontrole in de Schepperbuurt in Termunterzijl; resultaat:142 gecontroleerde automobilisten van wie er 23 te hard reden.

Oude Pekela: fietser met mes gestoken
Gistermorgen is een 39-jarige inwoner van Oude Pekela die over de Hendrik Westerstraat in zijn woonplaats fietste met een mes in zijn been gestoken. Toen het slachtoffer daar fietste, naderde een bromfietser met passagier hem van achteren en stak de Pekelder in zijn bovenbeen. Wat de oorzaak van deze mishandeling is geweest is nog niet duidelijk. Het duo op de bromfiets vluchtte; het slachtoffer moest zich onder doktersbehandeling stellen.
Enkele uren later werd het slachtoffer op het Zuiderveen in Winschoten nogmaals door vier jongens belaagd en liep een klap in zijn gezicht op.

Informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050:5995010.