Toepassing AMTrix bij virtuele sportkledingwinkel boo.com

Datum nieuwsfeit: 21-01-2000

01-00boo.com virtuele sportkledingwinkel.doc>>

Viewlocity levert naadloze integratie van e-commerce toeleveringsketen tussen klant en leverancier
Toepassing AMTrix bij virtuele sportkledingwinkel boo.com

Amsterdam, 21 januari 2000-- Mode- en sportliefhebbers kunnen vrijetijds- en sportkleding direct via het Internet bestellen op de website van boo.com. Het AMTrix-systeem van Viewlocity bezorgt boo.com via een intelligent geïntegreerde werkstroom ongekende voordelen op het gebied van e-commerce.

Stuart Facey, Managing Director van Viewlocity in het Verenigd Koninkrijk, zegt: "Viewlocity heeft de meeste ervaring met integreren en was daarom voor het ontwerpen en implementeren van deze oplossing, die boo.com een uitstekende concurrentiepositie biedt, de voor de hand liggende keuze. Hiermee bewijzen we eens te meer dat we erop gebrand zijn om de beste oplossingen te vinden ter ondersteuning van e-commerce en de geavanceerde integratie van toeleveringsketens."

James Cronin, Global Director of Technology Operations bij boo.com, gaf als commentaar: "Wie bij boo.com iets bestelt, krijgt dat direct thuisbezorgd. We zijn overal ter wereld 24 uur per dag geopend en verwachten een grote hoeveelheid bestellingen via het Internet. Ons ERP-pakket van IFS Applications, in combinatie met AMTrix, stelt ons in staat om een naadloze integratie tussen het web, de leveranciers en distributeurs tot stand te brengen."

"We hadden een oplossing nodig waarmee we standaarden voor berichten, zowel in Europa als in de Verenigde Staten, konden hanteren en die een onderlinge verbinding tot stand kon brengen met welke leverancier of distributeur dan ook. Om te kunnen voldoen aan de hoge responssnelheids eisen is het absoluut noodzakelijk dat integratietoepassingen voor de toeleveringsketen betrouwbaar en stabiel zijn. Het AMTrix-systeem voldoet aan deze criteria", besloot Cronin.

Profiel van boo.com
boo.com, dat is gevestigd in Londen, heeft een website gecreëerd die als etalage dient voor Amerikaanse en Europese topcollecties op het gebied van sport- en vrijetijdskleding. Het is de eerste echt wereldwijde e-winkelier, met wereldomspannende verkoop-, marketing- en distributiekanalen. Op boo.com treft men een luxueuze virtuele winkel waarin alles erop gericht is om liefhebbers van sportkleding die geen tijd hebben om in de echte wereld te gaan winkelen, nieuwe koopmogelijkheden te bieden. Bezoekers kunnen elk product van alle kanten bekijken, zelfs van heel dichtbij, en alles wat ze leuk vinden "passen" met behulp van een virtuele paspop. boo.com wordt via de investeringsbank JP Morgan financieel ondersteund door diverse vooraanstaande internationale investeerders, waaronder Markas Holdings, een particuliere beleggingsmaatschappij van Bernard Arnault, voorzitter van Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), de familie Benetton en beleggingsondernemingen zoals Morgan Capital, Zouk Ventures, Millennium, SEDCO en Bain Capital, Eden Capital en de investeringsbank Goldman Sachs.

Profiel van Viewlocity
Viewlocity is een toonaangevend aanbieder van integratie- en synchronisatie-oplossingen voor de toeleveringsketen van bedrijven die actief zijn in de e-business. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix, dat wereldwijd meer dan 3200 maal is geïnstalleerd en organisaties en hun zakelijke partners binnen de gehele toeleveringsketen de mogelijkheid tot communicatie en samenwerking biedt ("Connect, Communicate and Collaborate"). AMTrix verschaft bedrijven een goedgevulde gereedschapskist en een flexibele technologie waarmee ze hun processen met die van hun handelspartners kunnen verbinden. Viewlocity wordt financieel gesteund door Frontec, een grote Europese IT-firma, en door Battery Ventures, een risicokapitaal verstrekkende firma uit Massachusetts die ook heeft geïnvesteerd in Akamai Technologies, Infoseek en Nextel Communications. Op dit moment bevinden zich onder de klanten van Viewlocity DHL, Kraft Jakob Suchard, Siemens, Unilever en Volvo. Viewlocity zet zijn producten en diensten af in meer dan 50 landen via de eigen verkooporganisatie en via een wereldwijd netwerk van integratiepartners. Voor meer informatie kunt u de website van het bedrijf bezoeken: www.viewlocity.com.

For meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV Viewlocity
Saskia Brandt Susanne Kane
Tel.: + 31 20 5304336 Tel.: + 44 20 8283 0800
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 44 20 8564 8564
E-mail: (saskiab@text100.nl) E-mail: (susanne.kane@emea.viewlocity.com)