Gorillapark haalt 28 miljoen uit markt jonge ICT-bedrijven

Datum nieuwsfeit: 21-01-2000

Amsterdam, 21 januari 2000

GORILLAPARK, DE EUROPESE BUSINESS VERSNELLER, HAALT 28 MILJOEN WERKKAPITAAL UIT DE MARKT VOOR FINANCIERING JONGE ICT-BEDRIJVEN

Crescendo Ventures, ABN AMRO Corporate Investments, Atlas Ventures, Goldman Sachs, Deutsche Bank en NeSBIC Group in eerste financieringsronde van GorillaPark t.b.v. Europese internetbedrijven

GorillaPark maakt bekend dat vandaag de eerste financieringsronde is afgesloten met een bedrag van 28 miljoen gulden. Crescendo Ventures, ABN AMRO Corporate Investments, Atlas Ventures, Goldman Sachs, Deutsche Bank en NeSBIC Group zijn de eerste deelnemers aan de GorillaPark financieringsrondes. De eerste ronde die zeer snel tot stand is gekomen is het gevolg van de overweldigende vraag van Europese ondernemers om ook een GorillaParkbedrijf te kunnen worden. Daarnaast maakt GorillaPark bekend dat, naast //hot-orange.com, een drietal nieuwe internetbedrijven zijn gestart. Dit zijn SwapitShop, Mobile Commerce en Pharmeon. GorillaPark krijgt momenteel ook een groeiende stroom aanvragen van zowel ervaren ICT-mensen als pas afgestudeerden om bij GorillaPark of een van de aangesloten bedrijven te kunnen werken.

Snelheid is geboden

"We doen alles om het ontwikkelings- en groeiproces te versnellen zowel bij onszelf als bij de GorillaPark-ondernemingen die wij begeleiden. Onze mede-investeerders weten dat snelheid het kritieke element is in de internet-race", aldus Jeroen Mol, oprichter van GorillaPark. Crescendo Ventures, een internationale venture capital group uit Silicon Valley die zijn activiteiten sinds kort ook op Europa heeft gericht, heeft snel besloten deel te nemen aan deze eerste financierings-gelegenheid. "De investering in GorillaPark zijn volledig in lijn met onze plannen, aldus Roeland Boonstoppel, General Partner van Crescendo Ventures. "GorillaPark combineert een vooruitziend management met een technologische voorsprong gericht op een snel groeiend segment in de Europese technologische industrie. Wij verwachten meer dan alleen financieel voordeel en zijn overtuigd dat GorillaPark de leider wordt in Europese Business-versnellers".

De nieuwe financiering betekent een versnelde groei van personeel, faciliteiten en investeringskapitaal voor de GorillaPark-ondernemingen. GorillaPark is snel op weg het "ervaringsvacuüm" in Europa op te vullen. De enorme vraag van potentiële GorillaParkbedrijven versnelt eveneens het tempo om nieuwe kantoren in Londen, Parijs en München te openen alsmede een kantoor in Silicon Valley dat dient als bruggenhoofd naar de VS. GorillaPark heeft momenteel 15 mensen in dienst en dit aantal zal naar verwachting in het eerste kwartaal 2000 uitgroeien tot 40. GorillaPark, met zijn pan-Europese strategie, voorziet investeerders toegang tot de crème de la crème uit de Europese ICT. Het screenen voor toetreding tot GorillaPark, gekoppeld aan begeleiding en dagelijkse praktische ondersteuning door ervaren mensen biedt betere kansen voor investeringsbedrijven.

GorillaPark: Van Idee naar Beursgang

Gorillapark, opgericht in oktober 1999 en gevestigd in Amsterdam, is een pan-Europese Business Versneller voor high-tech ondernemers die Internetbedrijven willen starten en snel willen groeien tot internationale beursgenoteerde topondernemingen. GorillaPark ondersteunt en versterkt deze startende bedrijven door een exclusief team van ervaren ondernemers beschikbaar te stellen dat ondersteuning biedt bij een snelle groei van "idee naar beursgang". Naast dit team voorziet GorillaPark ondernemers van bedrijfsfaciliteiten, een informatie-infrastructuur en aandelenkapitaal. Binnenkort worden kantoren geopend in Londen, Parijs, München en Silicon Valley. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken; www.Gorillapark.com

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties