12 beste teams strijden om de titel Euromanager van het jaar

Datum nieuwsfeit: 22-01-2000

Persbericht

12 beste teams strijden om de titel 'Euromanager van het jaar' tijdens de finale van het MCC Management Game

Amsterdam - 12 januari 2000.
Na in december en januari een intensieve dag het MCC Management Game te hebben gespeeld, zijn de finalisten zijn bekend gemaakt:

Stork NV
KAW Architecten & Adviseurs
Deloitte & Touche Helmond
RIBW-Westelijk Noord Brabant
PTT Post BV Rayon Zeeland team II
IHC Holland NV Parts & Services
Rabobank International
Oetker BV
PricewaterhouseCoopers

De finale vindt plaats op 22 januari a.s. in Conferentie- en Opleidingscentrum De Ruwenberg in Sint-Michielsgestel.

Na afloop van de 4 beslissingsperioden wordt uit elke regio het winnende team bekend gemaakt. Deze drie regio-winnaars zullen vervolgens in de "Grand Final" strijden om de hoofdprijs: een geheel verzorgde reis naar de Expo 2000 in Hannover.

Het MCC Management Game is een landelijke competitie gericht op (aankomend) managers in het Midden- en Groot Bedrijf. De deelnemers vormen het managementteam van een fictief productiebedrijf, bepalen de strategie en nemen beslissingen op het gebied van financiën, prijsstelling, marketing, marktonderzoek en personeel. Dit allemaal na de invoering van de euro, waardoor het financiële verkeer zeer transparant is geworden.

Het MCC Management Game wordt jaarlijks georganiseerd en biedt de mogelijkheid om in een gesimuleerde omgeving zonder enig risico ervaring op te doen in het runnen van een bedrijf. In deze editie van het MCC Management Game kreeg men bovendien alvast de kans om te ervaren, vóórdat de Europese grenzen compleet wegvallen, welke invloed de Europese integratie heeft op het concurrentiebeleid.

Voor meer informatie over het MCC Management Game kan men contact opnemen met MCC: Esther Menken, 020 - 43 00 151 of kijken op Internet: www.managementgame.nl.