Nieuwe inductie kookplaat van Siemens

Siemens Nederland N.V.

EH78754

Zoetermeer, maandag 24 januari 2000

Nieuwe, brede inductie kookplaat van Siemens

Siemens brengt een inductie kookplaat op de markt met vier inductie kookzones en een keramische warmhoudzone. Het 'snelle' inductiekoken is nu nog sneller gemaakt door de booster in de twee voorste kookzones, die ervoor zorgt dat het vermogen in de zones anderhalve keer zo groot wordt. Het extra brede model heeft een facet-design: zijprofielen van roestvrijstaal en een schuingeslepen voorzijde, waarin de tiptoets-bediening is verwerkt.

De brede kookplaat van 80 cm biedt de hobby-kok die veel verschillende gerechten wil maken alle mogelijkheden met de vier direct regelbare kookzones en het warmhoudvlak in het midden. Maar ook voor tweeverdieners die snel het eten op tafel willen hebben is de inductie kookplaat, die snelle aankooktijden kent, ideaal. En wat te denken van de drukke, sociale activiteiten van velen, waardoor ieder weer op een ander tijdstip eet. Met de warmhoudzone kan het eten goed op temperatuur gehouden worden of kunnen borden voorverwarmd worden.

Nog meer tijdsbesparing met de booster
Voordeel van inductiekoken is dat het een snelle bereidingsmethode is. De warmte is snel en nauwkeurig te regelen, doordat de zone direct reageert op verandering van instelling. De booster, die bij kookplaat EH 78754 in de twee voorste kookzones is ingebouwd, verkort de bereidingstijd aanzienlijk. Door het extra vermogen dat de zones nemen, kan er per zone ca. 35% aan tijd bespaard worden.

Veilig
Daarnaast is inductiekoken ook een veilige en gebruiksvriendelijke kookmethode. Het magnetisch veld verwarmt niet de kookplaat, maar de panbodem, die de inhoud verhit. Veilig voor kinderen, maar ook gemakkelijk in het onderhoud. Aangezien de temperatuur van de kookplaat niet boven de 100°C komt, kan er niets inbranden, waardoor het glaskeramiek mooi blijft.
De panherkenning bij de kookzones zorgt ervoor dat het elektromagnetisch veld zich aanpast aan de grootte van de panbodem. Meer dan de oppervlakte van de panbodem wordt niet verwarmd en er gaat geen warmte verloren. Wanneer de pan van de zone wordt gehaald, stopt de energie-overdracht meteen, zodat ook hier geen warmte verloren gaat. Bij de twee kookzones met timer kan de kooktijd ingesteld worden, waarna de zones zichzelf automatisch uitschakelen. Heel gemakkelijk en effectief, want in die tijd kunnen er andere activiteiten gedaan worden.

Met het facetgeslepen design van de kookplaat, de tiptoetsbediening en het keramische glas krijgt de kookplaat een elegant, tijdloos design.

Productspecificatie

EH 78754 - Inductie kookplaat (combinatie met oven / magnetron mogelijk)

· high-trans keramisch glas

· Zijprofielen van roestvrijstaal en facet-design aan de voorzijde