FNV Bondgenoten: acties bij havenbedrijf EECV

FNV BONDGENOTEN

FNV Bondgenoten: Acties bij havenbedrijf EECV

Acties bij havenbedrijf EECV

Bij het Rotterdamse bedrijf EECV komen vanmiddag acties. Om 12.00 uur loopt een ultimatum aan de directie af. Inzet van het conflict is de reparatie van het pensioen voor de werknemers. Het pensioen is onderdeel van de lopende cao-onderhandelingen bij het bedrijf. De werkgever heeft als laatste voorstel een plan neergelegd waarbij de werknemers 1,18 procent per jaar meebetalen. De werknemers hebben dit voorstel afgewezen.
Bestuurder van FNV Bondgenoten, Peter Cival: 'De werknemers vinden in de eerste plaats de reparatie van het pensioen niet volledig. Ze willen nog wel akkoord gaan hiermee maar dan zonder eigen bijdrage'. Vanaf 12.00 uur vanmiddag vinden kantinebijeenkomsten plaats die de hele dag doorgaan. Hardere acties later deze week worden niet uitgesloten.

Het bedrijf EECV verzorgt de overslag en doorvoer van ijzererts naar Duitsland. De bulk van de erts voor de Duitse hoogovens komt via dit bedrijf. De Duitse directie vergadert vanmiddag. Bij EECV werken 250 mensen.

Voor meer informatie:
Peter Cival, bestuurder FNV Bondgenoten: 06-22997736 Inge Freriksen, voorlichting: 030-2738257 of 06-51405811

24 jan 00 10:18