Alcatel en Genesys maken strategie contact centers bekend

Datum nieuwsfeit: 24-01-2000

Alcatel en Genesys maken strategie contact centers bekend

Open platform voor kant-en-klare applicaties

Amsterdam, 24 januari 2000 - Alcatel en Genesys Telecommunications Laboratories annonceren hun gezamenlijke strategie gericht op contact center-oplossingen voor ondernemingen, e-business bedrijven en service providers, waaronder telecom-aanbieders, ISP's (Internet Service Providers) en ASP's (Applications Service Providers). Gebruikmakend van de sterke, platformonafhankelijke positie gaan Alcatel en Genesys zowel spraak- als IP-gebaseerde contact center-oplossingen leveren die als softwareapplicaties worden aangeboden via geconvergeerde netwerken.

"Wij zijn ervan overtuigd dat applicaties in steeds sterkere mate de drager van geavanceerde contact center-functionaliteit zullen zijn. Met de overname van Genesys zijn wij uitstekend gepositioneerd om contact center-oplossingen met uitgebreide applicatiefunctionaliteit te leveren", aldus Olivier Houssin, Executive Vice President Alcatel Telecom.

Ori Sasson, CEO van Genesys, voegt daaraan toe: "Bedrijven die rechtstreeks toegang hebben tot nieuwe applicaties, zoals klantondersteuning via het Web en draadloze communicatie, kunnen snel inspelen op nieuwe ontwikkelingen en de groeiende concurrentie. Genesys ontwikkelt geavanceerde platformonafhankelijke contact center-oplossingen waarmee communicatie kan worden beheerd via alle denkbare media en die het instant applications delivery-model ondersteunen."

Wereldwijd zakendoen eist snelheid
Instant applications delivery houdt in dat bedrijven direct toegang krijgen tot nieuwe contact center-functionaliteit via het netwerk, zowel spraak- als IP-gestuurd. Voor bedrijven van elke omvang is integratie van deze nieuwe applicatiefunctionaliteit in het contact center van eminent belang. Het resultaat is snelle, effectieve serviceverlening via alle infrastructuren. Daarom bieden Alcatel en Genesys contact center-oplossingen die zijn gebaseerd op drie principes: Geavanceerde functionaliteit ondergebracht in applicaties - de contact center-functionaliteit wordt ondergebracht in applicaties en gedistribueerd via netwerken. Netwerken (spraak- en IP-) zijn cruciaal voor distributie van de oplossingen - het netwerk maakt directe, gedistribueerde levering van applicaties mogelijk, zowel binnen de onderneming als daarbuiten in de vorm van een 'hosted' of 'managed´ service. Applicaties aan de basis van geconvergeerde functionaliteit - geconvergeerde functionaliteit wordt bereikt door toepassing van applicaties die zowel op telefoon-netwerken als IP-netwerken kunnen worden ingezet.

Genesys - Center of Excellence voor contact centers De volgende stap is dat Genesys zal opereren als zelfstandige dochteronderneming van Alcatel, met als belangrijkste functie Center of Excellence voor contact center-applicaties. Genesys gaat open oplossingen leveren voor alle communicatieomgevingen, en oplossingen ontwikkelen waarmee bedrijven de communicatie kunnen beheren, ongeacht het medium - e-mail, Internet of telefoon. Genesys gaat onverminderd door op de weg van ontwikkeling en verdere intensivering van haar relaties met belangrijke distributie-partners en zal contact center-applicaties aan Alcatel leveren op niet-exclusieve basis.

Genesys past bij de productontwikkeling de volgende uitgangspunten toe: Mediaonafhankelijkheid - Genesys-applicaties ondersteunen communicatie tussen alle media - e-mail, Internet, spraak, etc. - zodat bedrijven hun klanten een consistente strategie kunnen bieden, ongeacht op welke manier zij contact met het bedrijf opnemen. Platformonafhankelijkheid - Dankzij de open architectuur van Genesys kunnen bedrijven IT en telefonie integreren en zo bestaande en toekomstige investeringen veiligstellen. Genesys-applicaties werken via zowel telefonie- als IP-infrastructuren, hetgeen de migratie naar een geconvergeerd netwerk vereenvoudigt. Netwerkgerichtheid - De applicatie-architectuur van Genesys is gebaseerd op een servicemodel, dat neerkomt op de levering van kant-en-klare, gedistribueerde applicaties zowel intern als extern in de vorm van hosted of managed services. De netwerkgeoriënteerde applicaties zijn ongekend veelzijdig.

Compleet aanbod - Genesys biedt haar klanten de voordelen van een integrale benadering van contact center-functionaliteit, met als bijkomende voordelen lagere eigendomskosten, centraal beheer, vereenvoudigde bewaking en rapportage, hogere kwaliteit, enz.

Over Alcatel
Alcatel bouwt uiterst geavanceerde netwerken en levert geïntegreerde end-to-end spraak- en data-oplossingen voor zowel carriers als bedrijven en consumenten over de hele wereld. Alcatel is in meer dan 130 landen actief, telt 120.000 werknemers en heeft een omzet van 21,3 miljard euro. Meer informatie vindt u op de website www.alcatel.com.

Over Genesys
Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., een onafhankelijke dochter-onderneming van Alcatel, was één van de pioniers op het gebied van computer-geïntegreerde telefonie (CTI) en is nu uitgegroeid tot een marktleider op het gebied van infrastructuur-onafhankelijke contact center oplossingen voor de e-business en service provider markt. De oplossingsarchitectuur van Genesys groeit met de onderneming mee en biedt ondersteuning voor de door de klanten geprefereerde communicatiekanalen - spraak, Internet, e-mail, enz. Naast het hoofdkantoor in San Francisco heeft Genesys wereldwijd 43 verkoopkantoren. Meer informatie over Genesys is te vinden op www.genesyslab.com.

Voor meer informatie:

Genesys Telecommunications Laboratories Brodeur Schoep & Van der Toorn Yvonne Stoel Ingrid Mooij
Tel. +31 (0) 35 528 9095 Tel. +31 (0) 20 487 4000 Email: (yvonnes@genesyslab.co.uk) Email: (ingrid.mooij@svdt.nl)