Zomerprojecten voor evangelisatie stichting Agape

Datum nieuwsfeit: 24-01-2000

Zomerprojecten 2000

Diverse projecten maken het komende zomer opnieuw mogelijk om via Agapè met evangelisatie bezig te zijn. Voor tieners worden verschillende zomerkampen georganiseerd. De acties vinden op verschillende plekken in binnen- en buitenland plaats.

Albanië Net als in voorgaande jaren zullen enkele Nederlandse teams zich deze zomer aansluiten bij een grote internationale groep christenen die in Albanese dorpen de "Jesus"-film zullen laten zien. Via dit project kwamen al duizenden Albanezen tot geloof.

Ook vanuit Nederland kunnen christenen meedoen. Deelnemers kunnen dit jaar kiezen uit 3 perioden waarin een team naar Albanië afreist, te weten: 1 t/m 15 juli; 17 t/m 31 juli en 3 t/m 17 augustus. Op een speciale informatie-ochtend op zaterdag 11 maart a.s. wordt uitgelegd wat de actie inhoudt en vertellen ex-deelnemers over hun ervaringen. Iedereen die overweegt aan de Albanië-actie mee te doen is van harte uitgenodigd. De ochtend vindt plaats in De Koningshof (achter de grote Kerk) in het centrum van Doorn en duurt van 10.00 - 13.00 uur.

Opgave voor deze dag bij Agapè, Martien van den Helder, tel. 0343 - 41 57 41.

Pelgrim 2000 Van 15 tot en met 29 juli zullen christen-studenten vanuit heel Europa de laatste 75 kilometer lopen van de aloude bedevaartsroute "El Camino de Santiago", om op die manier met andere pelgrims in gesprek te raken over het Evangelie.

Vorig jaar deden 80 studenten uit 10 verschillende landen mee aan deze zomeractie, waaronder ook een groep uit Nederland. "Ik heb het idee dat er veel bijzondere mensen mee waren", vertelt een deelnemer van vorig jaar. "Inspirerende mensen, die mij ook weer een duwtje in de goede richting gaven. Dat internationale aspect was het boeiendst. Verhalen horen over bekeringen vanuit heel Europa en horen over geloofservaringen, en gebeden in verschillende talen... echt indrukwekkend!"

Ook dit jaar kunnen Nederlandse studenten zich voor dit project opgeven.

Info/aanvragen folder bij Agapè's studentenwerk, Duko Besselsen, 053 - 431 94 98.

Discovery

Discovery, het tienerwerk van Agapè, organiseert diverse avontuurlijke kampen voor tieners. Er zijn kampen in Moldavië, Engeland, Rusland, Spanje en Nederland. Door middel van sport, dans, drama en getuigenis wordt het Evangelie bekend gemaakt. Maar er is natuurlijk ook tijd voor ontspanning en veel lol en het maken van nieuwe vriendschappen. Daarnaast is er een Surprisekamp, en een Brugpieperskamp speciaal voor nieuwe eersteklassers.

Informatie en aanvragen folder via Discovery, tel. 0570 - 64 55 14

Athletes in Action/SCET

Voor jongeren (15+) die hun sportieve talenten in willen zetten om andere jongeren over het Evangelie te vertellen zijn er dit jaar opnieuw projecten van SCET: Sports Clinics Evangelism Teams. SCET is de Nederlandse afdeling van Athletes in Action, een sport-evangelisatiebeweging binnen Agape Europe. Op 14 juli komen de teams bij elkaar voor een week voorbereiding, en vertrekken dan naar Kroatië, Jordanië, Gaza-Egypte, Duitsland, Schotland, Canada en Amerika. Door middel van sports clinics en korte cursussen in de sporten volleybal, voetbal en basketbal, en door dramastukjes e.d. te spelen, zullen zij contacten leggen met jonge mensen, om door vriendschappen ook iets van het Evangelie door te geven.

Dichter bij huis zijn de acties in het kader van Euro 2000. Komende zomer wordt van 10 juni tot en met 2 juli in Nederland en België het EK-voetbal gehouden. Omdat dit een goede gelegenheid is om mensen op een ontspannen manier met het geloof in contact te brengen, zal Athletes in Action/SCET verschillende sport-clinics organiseren. De teams werken van 13 juni tot 2 juli. Zij zullen kerken helpen om een eerste begin te maken met evangelisatie via sport, een vorm waarvan SCET hoopt dat het een essentieel onderdeel van de kerk zal gaan uitmaken.

Info/aanvragen folder via het SCET-kantoor, 0343 - 41 57 41 (woensdag tijdens kantooruren).

Doorn/Eschede/Deventer, januari 2000

Doorn,

Jeene van der Hoef (webmaster@agape.nl) Copyright © 1998, Jeene van der Hoef, Laatste wijziging - 3-11-97

www.agape.nl/pers/zomerprojecten.html