NK alpine in Oostenrijk

Datum nieuwsfeit: 25-01-2000
NEDERLANDSE SKI VERENIGING links brievenbus sitemap

NK alpine in Oostenrijk

Elk jaar organiseert de Nederlandse Ski Vereniging een Nederlands Kampioenschap in de sneeuw. Net als vorige keer is dit jaar gekozen voor het plaatsje Altenmarkt Zauchensee, gelegen in de Sportwelt Amadé.

De opzet van het kampioenschap is anders dan de afgelopen jaren. Van 25 tot en met 28 januari 2000 worden in Zauchensee de Open Nederlandse Kampioenschappen gehouden voor dames en heren. Deze wedstrijd wordt onder auspiciën van FIS georganiseerd en bestaat uit een reuzenslalom en een slalomwedstrijd.

Nieuw is de wedstrijd die van 1 tot en met 3 maart 2000 gehouden zal worden: het Nederlands Kampioenschap en de Kidscup. Op woensdag 1 maart strijden de kids om de titel Nederlands Jeugdkampioen op een reuzenslalomparcours. 2 maart is het de beurt voor de mannen en vrouwen op de reuzenslalom en op vrijdag wordt het kampioenschap afgesloten met de slalomwedstrijd voor dames en heren. Dagelijks vindt er na de wedstrijden een Apres Ski plaats en vrijdag is er een slotfeest waarbij de prijzen worden uitgereikt. Deelname staat open voor alle Nederlanders. Voor meer informatie over deelname aan de wedstrijden kunt u contact opnemen met de afdeling Sport van de Nederlandse Ski Vereniging, telefoon 070 - 310 11 48.

Wilt u als supporter komen of lijkt het u gewoon leuk om de wedstrijd te kunnen zien tijdens uw wintersportvakantie dan kunt informatie over accommodaties opvragen bij het Tourismusverband in Altenmarkt Zauchensee, telefoon +43 6452 55 11 of op internet: www.altenmarkt-zauchensee.at Vorige