Rabo Securities lanceert Capped Call Warrants

Rabobank Nederland

RABO SECURITIES LANCEERT RABO DUTCH BEST OF 2000 CAPPED CALL WARRANTS

25 januari 2000

Rabo Securities geeft op 25 januari 500.000 Capped Call Warrants uit op een mandje van de vijf Nederlandse beursfondsen. De fondsen in het mandje hebben elk een weging van 20%. Het betreft de fondsen Fortis, DSM, Randstad, Getronics, en UPC. De eerste vier fondsen zijn geselecteerd door IRIS (het beleggingsresearchinstituut van de Rabobank en de Robeco Groep). De verwachting is dat deze vier fondsen binnen hun sector de best presterende fondsen in 2000 zullen zijn. UPC is geselecteerd omdat dit fonds één van de hoogste koersrendementen in 1999 heeft behaald en dit wellicht in 2000 weer laat zien. De waardeontwikkeling van het mandje van de Rabo Dutch Best of 2000 Capped Warrants wordt door Rabo Securities bijgehouden en gepubliceerd.

De Rabo Dutch Best of 2000 warrants hebben dezelfde beleggingskarakteristieken als een optie. Het startniveau van het mandje bedraagt 1000. Een warrant geeft op afloopdatum het recht op eentiende van de stijging van het mandje in contanten. De maximale waarde bedraagt 50 euro, wat overeenkomt met een indexniveau van 1500 of hoger. Deze karakteristiek staat in bijgaande tabel weergegeven. Indien de index over een jaar onder de 1000 punten noteert, dan loopt de warrant waardeloos af.

Emissiegegevens:

Emittent : Rabo Securities N.V.

Type : Call Warrant (capped)

Expiratie : 7 februari 2001

Onderliggende waarde : Index met 5 Nederlandse aandelen (Rabo Best of
2000 Basket)