Fusie Veiling.com met grootste online veilinghuis van Europa

-PERSBERICHT-

Londen, 25 januari 2000

Fusie Veiling.com met grootste online veilinghuis van Europa, ricardo.de

Veiling.com, de grootste online veiling van Nederland, heeft zojuist bekend gemaakt te gaan fuseren met ricardo.de. Dit grootste Europese online veilinghuis telt door deze fusie rond de 400.000 geregistreerde klanten. "Veiling.com staat met deze fusie in een klap op de Europese kaart", aldus de directie van Veiling.com.

Fusie
Ricardo.de heeft een aandeel van 40% genomen in Veiling.com, de grootste online veiling van Nederland. Daarnaast heeft ricardo.de, nu actief in Duitsland, Groot-Brittanie, Azie en binnenkort in Frankrijk en Italie, een optie op de overige 60% van de aandelen van Veiling.com in de komende twee jaar.

"Hiermee is ricardo.de veruit de grootste online veiling in Europa en heeft zich zo van een goede uitgangspositie ten opzichte van de concurrentie verzekerd. Op de middellange termijn willen we met ricardo.de een wereldmerk scheppen. Daarvoor leggen we nu de basis", aldus dr. Stefan Wiskemann, directielid van ricardo.de.

Naast deze fusie neemt ricardo.de tevens de volledige financieringsbehoefte van Veiling.com voor de komende twee jaar voor haar rekening. Oprichters en directieleden Mark Gotz (35), Marc Jurgens (33) en Marc de Hond (22) van Veiling.com staan voor een grote uitdaging.

"Het is natuurlijk fantastisch dat we nog geen 5 maanden na onze lancering al op deze wijze tot het grootste online veilinghuis van Europa behoren. Door de fusie met ricardo.de is de continuiteit van onze dienst gewaarborgd. Bovendien kunnen we nu gebruik maken van de ruime kennis en ervaring van onze nieuwe partner. Veiling.com blijft een op het Nederlands taalgebied gerichte site, met op ons land toegespitste content. Door deze internationale samenwerking kunnen wij dit jaar een nog breder scala aan producten aanbieden. Daarnaast staan er weer vele stunt-acties op stapel, zoals die van volgend weekend rondom het WK schaatsen", aldus de drie jonge ondernemers die de komende jaren het bewind zullen blijven voeren over de onderneming.

Veiling.com
Veiling.com is op 1 september 1999 gelanceerd en heeft inmiddels ruim 20.000 leden. Op de site werden in de korte tijd van haar bestaan al meer dan 50.000 produkten aangeboden. Hiermee is Veiling.com de grootste online veiling van Nederland.

Op de Internetsite (www.veiling.com) komen vraag en aanbod bij elkaar. Zowel consumenten als bedrijven kunnen er kopen en verkopen, waarbij consumenten via deze dienst gratis (dus zonder betaling van vergoeding of commissie) hun tweedehands spullen kunnen veilen.

ricardo.de
In de zomer van 1998 werd in Hamburg ricardo.de Aktiengesellschaft (AG) opgericht en gepromoot door Initiative Hamburg Newsmedia@work. ricardo.de AG, te vinden op www.ricardo.de, veilt tal van producten en diensten aan de hoogste bieder, van de nieuwste mobiele telefoon tot een eiland in Canada. ricardo.de is het enige online veilinghuis in de wereld met een live veilingmeester. Deze succesformule maakt ricardo.de tot marktleider in Duitsland, waarmee het bedrijf zich kan rekenen tot een van de snelst groeiende e-commerce bedrijven in Europa.

Vandaag de dag biedt ricardo.de zowel dagelijks fun & excitement uren op het live channel aan, als duizenden producten op ricardo.de non-stop (b-to-c channel) en ricardo private (c-to-c channel).

- EINDE BERICHT -

Noot voor de redactie (