Eneco en Superweb begraven strijdbijl

Datum nieuwsfeit: 25-01-2000

- PERSBERICHT -

Rotterdam, 25 januari 2000

Optimale serviceverlening is voor beide partijen primaire taak

ENECO EN SUPERWEB BEGRAVEN STRIJDBIJL

De problemen tussen ENECO Call Services en de Rotterdamse Internet Service Provider Superweb zijn definitief opgelost. De twee partijen hebben hiertoe een akkoord bereikt, dat alle aspecten behelst van de gewezen kwestie. Hierdoor zijn de eerder aangekondigde gerechtelijke vervolgstappen van de baan. Woordvoerders van zowel ENECO Call Services als Superweb geven aan dat de zaak naar tevredenheid uit de wereld is geholpen.

De problemen tussen beide partijen ontstonden in december 1999 toen ENECO Call Services niet in staat was de contractueel overeengekomen interconnectie-capaciteit voor 0800-verkeer aan Superweb te leveren. Sinds begin januari levert ENECO Call Services de door Superweb gewenste capaciteit. Deze capaciteit wordt noodgedwongen voor hoge bedragen bij KPN ingekocht.

Superweb verklaart dat zij het volste vertrouwen heeft in de dienstverlening van ENECO Call Services en geeft aan dat zij zich door de bereikte overeenstemming volledig kan gaan richten op het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening naar haar huidige en toekomstige abonnees. Hierbij moet onder andere worden gedacht aan de snelheid van het Internet en de bereikbaarheid van de technische helpdesk. Ook ten aanzien van de inbelproblemen zullen maatregelen worden genomen.

Beide partijen spreken de verwachting en hoop uit in de toekomst een goede klant/leverancier relatie op te bouwen.

Over ENECO Call Services
ENECO Call Services levert 0800- en 0900-diensten en doorschakelservices aan de zakelijke markt. ENECO Call Services is een dochter van de ENECO KabelTV & Telecom groep die weer onderdeel is van N.V. ENECO, één van Nederlands grootste energie-, telecom- en kabelbedrijven met circa 3,2 miljard omzet. In een groot deel van Zuid-Holland levert ENECO radio- en TV-signaal aan bijna 600.000 huishoudens. ENECO biedt bedrijven tevens telefonie- en telecommunicatiediensten tegen concurrerende voorwaarden.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (