Seminar: Inkopen vanuit ketenperspectief

Vereniging FME-CWM

logistiek

Inkopen vanuit ketenperspectief
Mainsuppliers vervullen een steeds crucialere rol in industriële productieketens. Ontwikkelingen in de markten van de uiteindelijke klanten hebben tot gevolg dat de moderne Mainsupplier onder steeds grotere druk in die keten komt te staan. Fluctuaties in de vraag, globalisering, de toenemende vraag naar een breder dienstenpakket en de continu druk op kosten spelen hierbij een belangrijke rol. Om aan die druk het hoofd te kunnen bieden is een goed besef van de mogelijkheden van inkoop een vereiste. Niet alleen over de inkoop naar de eigen (toe)leveranciers van de Mainsupplier maar ook kennis over de inkoop bij de opdrachtgevers. In dit seminar worden de mogelijkheden uiteengezet die moderne inkoop biedt in deze specifieke situatie.
Programma
Op een interactieve wijze komen alle onderwerpen aan bod die de toegevoegde waarde van een professionele inkoop bij de Mainsupplier kunnen vergroten:

* Wat is strategische inkoop?

* Hoe draagt inkoop bij een het rendement van de organisatie?
* Hoe kan men inkoop in de organisatie een plaats geven?
* Hoe versterkt de samenwerking tussen engineering en inkoop de kracht van de Mainsupplier?

* Wat kan inkoop concreet doen aan de regie in de keten?
* Wat is een hedendaags leveranciersbeleid, afgestemd op de verschillende soorten leveranciers?

* Hoe kan inkoop de prijserosie beheersen?
* Wat is de nieuwe zakelijkheid in de inkoop?

Inleider is drs. J.B. Ruiter van NEVI Opleidingen.

Voor wie?
Dit seminar is bedoeld voor directie, management en inkopers van toeleveranciers en uitbesteders die de inkoop willen verbeteren van de productieketens waartoe zij behoren.

Organisatie:
Het seminar wordt georganiseerd door het Platform Mainsuppliers van de Nederlandse Vereniging Algemene Toelevering (NEVAT) in samenwerking met de Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement (NEVI) en de Vereniging Inkoopcontact.

Waar en wanneer?
Het seminar vindt plaats op 26 januari a.s. van 10.30 tot 12.30 uur en wordt gehouden in de Jaarbeurs te Utrecht. Het seminar vindt gelijktijdig plaats met de European Subcontracting & Engineering Fair (ESEF). Deelname aan het seminar geeft tevens recht op gratis toegang tot de beurs. Na afloop wordt er een lichte lunch geserveerd.

Informatie
Nadere inlichtingen bij het secretariaat van NEVAT, tel. 079 353 13 00. Kosten van deelname bedragen 295,-- per persoon excl. BTW en inclusief lunch. Leden van NEVAT, NEVI en Inkoopcontact ontvangen een korting van 100,-- per persoon. Annulering is niet mogelijk, vervanging is toegestaan. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en factuur.

Aanmelden
Indien u zich voor deze activiteit wilt aanmelden, kunt u gebruik maken van het online aanmeldingsformulier.

Vereniging FME-CWM
Boerhaavelaan 40 Postbus 190 2700 AD Zoetermeer Telefoon (079) 353 11 00 Telefax (079) 353 13 65 E-mail (com@fme.nl)