Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 26-01-2000

Persberichten 26 januari 2000(2)/

Politieberichten

Eindhoven, 26 januari 2000(2)
Eindhoven : Telefoonstoring
Woensdagmorgen rond 11.45 uur zijn door de politie in verband met een grote telefoonstoring in onze regio een aantal maatregelen genomen om eventuele overlast tot een minimum te beperken. Direct nadat de centrale meldkamer van de politie, het informatie en communicatiecentrum, op de hoogte was van de omvang van de storing zijn alle beschikbare politiemensen, politiesurveillanten, parkeercontroleurs en stadswachten met verbindingsmiddelen op straat gestuurd om het publiek behulpzaam te zijn. Zo ver als mogelijk werden de politiebureaus en aanspreekpunten in de regio bemenst om in voorkomende gevallen het publiek ten dienste te zijn. Op deze manier werd de politiecapaciteit verdubbeld. De politie maakte gebruik van het noodnet. Er hebben zich, zover bekend, geen incidenten voorgedaan.

Eindhoven: Diefstal auto
Woensdagmiddag tussen 13.45 uur en 14.00 uur is er vanaf de John F Kennedylaan een witte bestelauto, Iveco Deli, met het kenteken 78-VH-DG, gestolen.

Geldrop: Verdachte graffiti aangehouden
Op woensdagmorgen om 6.15 uur is op de Jan Carstenszweg een 40- jarige man uit Geldrop aangehouden. Eerder die morgen zagen getuigen dat hij graffiti op een muur aan de Edenstraat te Eindhoven aanbracht. Zij waarschuwden de politie, die de verdachte kon aanhouden. De man is voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Geldrop: Inbraak in een bedrijf
?h Tussen dinsdagavond 18.30 uur en woensdagmorgen 8.55 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Heuvel. Toegang tot het pand werd verkregen na forcering van de achterdeur. Computerapparatuur en duizend gulden zijn weggenomen.
?h Tussen dinsdagavond 23.15 uur en woensdagmiddag 13.30 uur is er ingebroken in een horecagelegenheid aan de Bogardeind. Toegang tot het pand werd verkregen na forcering van twee buitendeuren. Uit het pand is een geldsbedrag van f. 300,- gestolen.
?h Tussen dinsdagmiddag 17.00 uur en woensdagmorgen 10.00 uur is er op de Langstraat ingebroken in een winkel. Toegang tot de winkel werd verkregen na verbreking van de voordeur. Uit de winkel is een kassa met vijftig gulden weggenomen.

Helmond: Inbraak in een winkel
Tussen dinsdagavond 20.45 uur en woensdagmorgen 7.45 uur is er ingebroken in een winkel aan de Dijksestraat. Toegang tot de winkel werd verkregen na het ingooien van een winkelruit. Een zuil, van een kopieermachine, is weggenomen. In de zuil bevond zich een geldcassette met ongeveer honderd gulden aan klein geld.

Helmond: Inbraak in een restaurant
Woensdagmorgen tussen 1.00 uur en 7.00 uur is er ingebroken in een restaurant aan de Hoofdstraat. Toegang tot het pand werd verkregen na forcering van de voordeur. In het res-taurant is de gokkast opengebroken en de geldlade weggenomen. Tevens zijn enkele fles-sen drank, sigaretten, een fototoestel en een paar honderd Belgische francs gestolen.

Helmond: Inbraak in een bedrijf
Tussen dinsdagavond 18.00 uur en woensdagmorgen 8.00 uur is er ingebroken in een winkel aan de Geysendorfferstraat. Toegang tot de winkel werd verkregen na vernieling van ruit van de toegangsdeur. Uit de winkel is vijfendertig gulden weggenomen.

Helmond: Diefstal uit een winkel
Woensdagmorgen omstreeks 11.10 uur is in een winkel aan de Veestraat een 67- jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor had hij uit de winkel enkele batterijen ter waarde van fl. 8,95 weggenomen. De verdachte is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. De man kreeg een geldboete van fl. 240,- opgelegd.

Helmond: Man van zijn jas beroofd
Dinsdagavond omstreeks 22.15 uur is een 25- jarige man uit Helmond op de Smalstraat van zijn jas beroofd. Hij liep richting Kasteel Traverse. Vier personen kwamen daar naar hem toe-gelopen. Een van hen vroeg of hij zijn jas mocht zien. De Helmonder zei: ¡§Ja, hoezo¡¨. Meteen daarop sloeg de onbekende man hem in zijn gezicht. De Helmonder kwam ten val, waarna hij meerdere malen werd geschopt. Een van de mannen beval hem zijn jas uit te trekken en dreigde hem neer te steken. De Helmonder gaf daarop zijn jas aan de mannen, die daarna hard wegliepen richting NS station. In de jas zat een geldsbedrag van een paar honderd gulden. De politie verzoekt getuigen van het voorval zich te melden.

Waalre: Roodlichtcontrole
Op diverse locaties te Waalre zijn roodlichtcontroles gehouden. 9 bestuurders kregen een proces-verbaal voor het negeren van het roodlicht.

Best: Aanrijding met gewonde
Woensdagmorgen omstreeks 8.00 uur raakte een 22- jarige bromfietser uit Best licht gewond bij een aanrijding op de Raadhuisstraat. Hij reed daar richting Willem de Zwijgerstraat. Een hem tegemoetkomende 21- jarige automobiliste uit Boxtel, sloeg linksaf richting parkeer-plaats. Zij liet de bromfietser hierbij niet voorgaan en botste tegen hem op. Hij liep verwon-dingen aan zijn been op.

Oirschot: Aanrijding met gewonde
Woensdagmorgen omstreeks 8.55 uur reed een 36- jarige automobilist uit Middelbeers over de Erica richting Hertog Janstraat. Ter hoogte van de kruising Erica, Hertog Janstraat en Kosterstraat wilde hij rechtdoor de Kosterstraat oprijden. Hij verleende daarbij niet de vrije doorgang aan een 77- jarige fietser uit Middelbeers, die over het fietspad van de Hertog Jan-straat reed. De fietser is met verwondingen aan het hoofd overgebracht naar het St. Elisa-bethziekenhuis te Tilburg.

Deurne: Automobilist aangehouden
Woensdagmiddag om 12.37 uur is in een tuin van een woning aan de Heuvelstraat een 31- jarige automobilist uit Muntendam aangehouden. Bij controle bleek de man niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Tevens was de auto niet APK gekeurd. De controlerende politieambtenaar verzocht hem mee te gaan naar het politiebureau. Hierop liep de man hard weg. Even later kon de bestuurder worden aangehouden. Hij verzette zich hevig tegen zijn aanhouding. De man is overgebracht naar het politiebureau. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Bladel: Inbraak in woning
Woensdag tussen 9.30 uur en 12.55 uur is er ingebroken in een woning aan de Veilig Oord. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een draairaam aan de achterzijde van de woning. Uit de woning zijn audiovisueel apparatuur, telefoon, sieraden en persoons-bescheiden gestolen.

Asten: Snelheidscontrole
Woensdag tussen 11.00 uur en 13.15 uur is er op de Ommelseweg een snelheidscontrole gehouden. Van de 779 gecontroleerde voertuigen reden er 124 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 97 km/u

Veldhoven: Aanranding
Woensdagmiddag tussen 16.30 uur en 16.45 uur is een 8- jarige jongen uit Veldhoven op de Messenmaker onzedige betast door een onbekende jongeman van ongeveer 17 jaar. Het jongentje liep over de Nijverheidslaan. Daar werd hij door de onbekende jongeman aangesproken. Die vroeg hem de weg te wijzen naar de gymzaal. Gekomen achter de gymzaal pleegde hij onzedige handelingen met het jongetje. De jongeman vroeg daarop of de jongen even wilde wachten, doch deze liep snel naar huis.