Nieuwe cyclus werkgroep Architectuur Informatie Systemen NGI

Datum nieuwsfeit: 26-01-2000
Nederlands Genootschap voor Informatica

Bedrijfskundige consequenties van Architectuur

Opening van de nieuwe cyclus van de werkgroep Architectuur van Informatiesystemen

Deze activiteit, georganiseerd door Werkgroep Architectuur van Informatiesystemen (Afdeling IS) vindt plaats op : Wo 26-01-2000 10:00 tot 16:00

Beschrijving

Start van de nieuwe cyclus van de werkgroep Architectuur van Informatie Systemen op 26 januari met Jaap van Rees

Op 26 januari start een nieuwe cyclus van bijeenkomsten van de werkgroep Architectuur van Informatiesystemen. Het onderwerp van de cyclus is 'Bedrijfskundige consequenties van Architectuur'. Jaap van Rees is bereid gevonden (als oud-lid van deze werkgroep) de cyclus te openen.

Van nieuwe leden die aan de werkgroep willen deelnemen, wordt gevraagd om zich voor de gehele cyclus van vijf lezingen te committeren; de lezingen vinden overdag plaats. Elke dag wordt voorbereid door twee of drie leden, die aan de hand van enkele artikelen een kader geven op het onderwerp van die dag. 's-Middags is er een spreker uit het veld die het onderwerp vanuit de praktijk benadert. De onderwerpen zijn: 26 januari: bedrijfskundige consequenties van Architectuur: In hoeverre is het mogelijk en nodig business- en informatie-architectuur te integreren? Hoe krijg je een organisatie zover dat ze 'naar de architectuur gaan leven'; m.a.w. hoe implementeer je een architectuur? Gastspreker is Jaap van Rees.
22 maart: hoe kan Architectuur mee-evolueren met de steeds sneller veranderende business en mee-profiteren van de nog snellere groei aan IT-mogelijkheden? M.a.w. hoe komen we tot architectuur als 'mee-evoluerende blauwdruk'? We willen dit koppelen een recent onderzoek naar best practices in Architectuur.
24 mei: iets over Data Warehouse Architectuur: wat voor soort Architectuur is er nodig om een Data Warehouse succesvol op te zetten?

27 september: Hoe kan de architect meehelpen met het verlagen van de Total Cost of Ownership dor middel van architectuur?. 22 november: Samenvatting, evaluatie en afsluiting van de cyclus

De eerste dag van de cyclus is uitstekend geschikt voor nieuwe leden als kennismaking met de werkgroep. Van de leden wordt aanwezigheid bij alle bijeenkomsten verwacht en op gezette tijden enige zelfwerkzaamheid bij het voorbereiden van de sessies. De bijeenkomsten duren van 10.00 - 16.00 uur en vinden op wisselende locaties plaats (doorgaans in de randstad bij een van de deelnemers). Meer informatie over deze activiteit kunt u verkrijgen bij Paul TeeuwenKosten:
Geen

Lokatie