AAA-classificatie voor afwasautomaten van Siemens

AAAHiSense

Zoetermeer, woensdag 26 januari 2000

Volautomatische afwasautomaten van Siemens met AAA-classificatie

De nieuwe volautomatische afwasautomaten, HiSense genaamd, hebben tegenwoordig een AAA-classificatie. Niet alleen scoren deze topmodellen een A-classificatie in de energieklasse, maar eveneens in de categorieën reinigingsresultaat en droogresultaat. Dit betekent een optimale waterbesparing met de beste afwas- en droogresultaten. Bijkomstig voordeel is dat de consument na aanschaf van de HiSense afwasautomaat een energiepremie kan terugvragen bij het energiebedrijf.

Vrijstaande of in te bouwen HiSense
Een afwasautomaat die niet alleen afwast, maar ook zelf het juiste programma kiest. Eén druk op de knop en al het andere doet het apparaat zelf. Dat is de HiSense. Eenvoudig te bedienen met de 1-toetsbediening aan de bovenzijde van de binnendeur. Een interactief display met duidelijke tekst geeft de voorgestelde functies weer. Twee aquasensoren controleren de hoeveelheid serviesgoed en de vervuilingsgraad en op grond daarvan kiest de automaat zelf het passende programma. Met het prettige gevolg dat alle serviesgoed perfect wordt afgewassen. En dat met de meest economische inzet van water en energie.

Bij de nieuwe volautomatische afwasautomaten 'HiSense' is de consument verzekerd van een A-classificatie voor alle categorieën (energieklasse, reinigingsresultaat, droogresultaat). Er is een ruime keuze. Zo zijn de vrijstaande modellen in wit, roestvrijstaal en antraciet leverbaar. Voor inbouw zijn de HiSense afwasautomaten leverbaar in roestvrijstaal en aluminium.

Siemens stimuleert de energiepremieregeling
Voor iedereen is het belangrijk dat we zuinig met energie omgaan, want de traditionele energiebronnen zijn niet onuitputtelijk. De overheid stimuleert energiebesparing sinds 1 januari jl. door middel van een energiepremie, die toegekend wordt aan energiezuinige koel-/vriesautomaten, wasautomaten en afwasautomaten.

De overheid en energiebedrijven promoten deze regeling onder meer via de televisie.
Zo is er het programma Match & Win gemaakt op initiatief van EnergieNed. Vanaf zondagavond 26 december jl. is het programma bij de TROS te zien van 20.15 - 21.00 uur. Het is een spelprogramma rondom het thema 'Zuinig met energie'.
Siemens participeerde in 3 uitzendingen van het programma met de energiezuinige HiSense afwasautomaat, die de deelnemers kunnen winnen. In de uitzending van 30 januari is Siemens voor de laatste maal aanwezig.

Daarnaast hebben de overheid en EnergieNed een televisiespot gemaakt, waarin het thema 'Zuinig met energie' centraal staat. Loes Luca, hét gezicht van de energiespots, speelt hierin de hoofdrol. In de spot is een energiezuinige wasautomaat van Siemens te zien. Vanaf 16 januari t/m 31 januari wordt de spot uitgezonden op Nederland 1, 2 en 3, Net 5 en Fox TV. Het uitzendschema is geconcentreerd in de avonduren.

Het Euro-energielabel
De apparaten worden getest op 3 criteria: het energieverbruik, het reinigingseffect en het droogresultaat. Alle verbruikswaarden en resultaten worden gemeten volgens de nieuwe Europese norm EN 50242. Het bereikte testresultaat kan in categorie A tot en met G worden ingedeeld. A staat voor een uiterst laag energieverbruik en uitstekende reinigings- en droogresultaten, G voor een hoog energieverbruik en matige tot slechte reinigings- en droogresultaten. De consument kan deze gegevens terugvinden op het Euro-energielabel dat op de apparaten bevestigd is.

Siemens heeft de producten uit de genoemde categorieën alle voorzien van deze labels. Heel belangrijk, want de consument kan op deze manier snel beoordelen welke automaat het beste wast, beste droogt of het meest energiezuinig is en op basis daarvan zijn keuze maken. Belangrijk daarbij blijft echter de techniek die in de producten is verwerkt. Die zorgt voor een lange levensduur en een gebruiksvriendelijke bediening.

HiSense afwasautomaten met AAA-classificatie
Vrijstaand
SE 20291 HiSense, wit
SE 20591 HiSense, roestvrijstaal