AGIO Sigarenfabrieken kiest voor MFG/PRO van QAD

Datum nieuwsfeit: 26-01-2000

AGIO Sigarenfabrieken NV kiest voor MFG/PRO van QAD

Contractondertekening op QAD Relatiedag 2000

Nieuwegein, 26 januari 2000. QAD, leverancier van de ERP-oplossing MFG/PRO en van de e-business softwaresuite eQ, begint het derde millennium met een nieuwe klant! Tijdens de jaarlijkse QAD Relatiedag in Eindhoven heeft Agio Sigarenfabrieken NV uit het Brabantse Duizel het contract ondertekend voor de levering en implementatie van MFG/PRO versie 9.0. De contractondertekening was één van de vele hoogtepunten van deze dag, die dit jaar in de businessruimte van het PSV stadion werd gehouden. De QAD Relatiedag voor de Benelux telde 375 deelnemers: een recordaantal!

Het in 1904 opgerichte familiebedrijf Agio Sigarenfabrieken is een internationaal opererende onderneming met productievestigingen in Nederland, België, Sri Lanka en de Dominicaanse Republiek. Met ongeveer drieduizend medewerkers en sterke sigarenmerken zoals Mehari's, Panter, Balmoral, Elegant, De Huifkar en het onlangs geïntroduceerde AXX, is Agio Sigarenfabrieken één van de leidende sigarenfabrikanten in West-Europa. Jaarlijks produceert Agio ongeveer 700 miljoen sigaren voor verkoop in meer dan honderd landen.

Agio gaat MFG/PRO in eerste instantie gebruiken voor de aansturing van de bedrijfsprocessen in de vestigingen in Duizel (Nederland) en Geel (België). Koen van Hooft, Managing Director Production bij Agio: 'De goede functionaliteit voor de semi-procesindustrie, de branchekennis en ervaring van QAD in combinatie met de krachtige, bewezen implementatiemethodiek Q Advantage, hebben duidelijk de doorslag gegeven.'

De contractondertekening is het sluitstuk van een selectietraject dat in maart 1999 startte. Daarbij trad Ernst & Young op als adviseur, die samen met Agio de shortlist opstelde. Volgens planning verwacht Agio Sigarenfabrieken in het najaar van 2000 live gaan.

QAD
QAD, opgericht in 1979, is een vooraanstaand leverancier van ERP-software en extended Supply Chain-oplossingen voor internationaal opererende bedrijven, met speciale aandacht voor het middelgrote bedrijf. Het softwarepakket MFG/PRO® van QAD is leverbaar in 26 talen, ondersteunt meerdere valuta en versnelt de bedrijfsprocessen bij meer dan 4.000 bedrijven in meer dan 80 landen. De QAD-software is ideaal voor decentraal gebruik en specifiek ontwikkeld voor wereldwijd opererende fabrikanten in de volgende sectoren: automotive, consumentengoederen, elektronica, levensmiddelen en dranken, industriële en medische apparatuur. De omzet van QAD over het fiscale jaar dat eindigde op 31 januari 1999, bedroeg USD 193 miljoen.
Meer informatie over QAD is te vinden op de QAD-website: www.qad.com, of op de Nederlandstalige website: www.qad.nl. Vanuit Nieuwegein richt QAD Netherlands BV zich op de Benelux-markt, waar meer dan 275 bedrijven gebruikmaken van producten en diensten van QAD.

QAD is een handelsmerk; QAD Applications en MFG/PRO® zijn geregistreerde handelsmerken van QAD, Inc. Alle overige genoemde merk- of bedrijfsnamen kunnen een handelsmerk zijn van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie:
QAD Netherlands BV Lammers van Toorenburg PR
Hans van Houwelingen Noud Heijna / Klaas Doornbos tel. 030-602 4221 tel. 030-656 5070
fax 030-603 8037 fax 030-656 5473
e-mail: (info@qad.nl) e-mail: (noud@lvtpr.nl) / (klaas@lvtpr.nl)