HP voorop met software voor Windows 2000

Datum nieuwsfeit: 26-01-2000

HP VOOROP MET SOFTWARE VOOR WINDOWS 2000

HP TopTools en HP OpenView stroomlijnen migratie naar en beheer van Windows 2000

Amstelveen, 26 januari 2000 - De toonaangevende beheerproducten van Hewlett-Packard, HP TopTools en HP OpenView, bieden IT-managers ook in Windows 2000-omgevingen ongekende mogelijkheden op het gebied van netwerkplanning, beheer en toezicht.

HP TopTools
HP TopTools is een modulaire suite webgebaseerde beheersoftware waarmee IT-managers apparaten kunnen configureren, beheren en updaten vanaf elke willekeurige locatie in een netwerk. De volgende release van HP TopTools wordt geïntegreerd in de Windows 2000-omgeving en is geschikt voor beheer van apparaten die Windows-2000-compatible zijn. Ook zal het de Microsoft Management Console volledig ondersteunen. Hiermee hebben IT-managers vanuit de interface van Windows MMC toegang tot TopTools-mogelijkheden voor beheer op afstand, faultbeheer, configuratiebeheer en beveiligingsbeheer.

Gebruikers kunnen met TopTools een Windows 2000 Migration Report opstellen. Op basis van dit gedetailleerde rapport kunnen ze bepalen welke netwerkbronnen geschikt zijn voor Windows 2000 en welke strategie verder moet worden gevolgd.

HP OpenView
HP OpenView, een belangrijk platform in de algemene beheerstrategie van HP, is geoptimaliseerd voor beheer onder Windows 2000. HP OpenView biedt toezicht op Windows 2000-diensten. De software ontdekt automatisch welke servers zich in het netwerk bevinden en past beheerstrategieën toe om belangrijke Windows 2000-diensten onafgebroken te laten functioneren. De modulaire strategie van HP OpenView maakt groei van de gekozen beheerstrategie binnen de organisatie mogelijk.

De combinatie van HP's producten, beheersoftware en diensten met Windows 2000 vergroot de prestaties, betrouwbaarheid, het gebruiksgemak en beheersbaarheid van PC's aanzienlijk. Tegelijkertijd stelt het gebruikers in staat hun organisaties op een veilige manier geschikt te maken voor internet. Om zeker te zijn van volledig geteste, geoptimaliseerde, veilige en betrouwbare bedrijfssystemen met maximale uptime, werkt HP bij de ontwikkeling van Windows 2000 nauw samen met Microsoft. Windows 2000 is daarnaast een belangrijk ontwikkelplatform voor HP OpenView-oplossingen.

HP biedt ook toonaangevende, bedrijfskritische diensten op het gebied van planning, ontwerp, implementatie en ondersteuning om gebruikers te verzekeren van het hoogst mogelijke beschikbaarheidsniveau van hun Windows 2000-systemen. Met de Microsoft Windows 2000 Solution Kit CD-ROM zijn HP-gebruikers zeker van een naadloze overgang naar het nieuwe besturingssysteem.

Evaluatie-CD's met de basisversie van HP TopTools en HP TopTools Integration met Management Products zijn beschikbaar op www.hp.com/toptools. Deze CD's zijn 60 dagen te gebruiken. Na deze periode kan de software alleen na aankoop worden gebruikt. De nieuwe versie van HP TopTools komt later dit jaar beschikbaar.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties