Wanadoo doet verslag van Filmfestival Rotterdam

Datum nieuwsfeit: 27-01-2000

Amsterdam, 27 januari 2000

WANADOO DOET OP SPECIALE WEBSITE RECHTSTREEKS VERSLAG VAN ROTTERDAMS FILMFESTIVAL

Wanadoo, de snelst groeiende Internet Service Provider (ISP) in Nederland, verzorgt de videoverslaggeving van het International Film Festival Rotterdam (IFFR). Zo is op woensdagavond 26 januari de premiere-avond 'live' te volgen via de Wanadoo website. Tijdens de daaropvolgende tien festivaldagen zullen via www.wanadoo.nl exclusieve talkshows, reportages en interviews worden aangeboden. In nauwe samenwerking met hoofdsponsor de Volkskrant wordt ook de slotavond live uitgezonden. Voor de technische realisatie wordt samengewerkt met het productiebedrijf Dion Digital Broadcasting. Het filmfestival loopt van 26 januari tot en met 6 februari 2000

Er is gekozen voor extra 'online coverage' van het unieke Rotterdamse filmfestival op internet, omdat in het verleden alle toegangskaarten voor de verschillende vertoningen in zeer korte tijd waren uitverkocht. Wanadoo biedt alle bezoekers en filmliefhebbers dagelijks 'streaming video' die via elk type internetverbinding kan worden bekeken. Naast video-items en filmfragmenten vinden op de Wanadoo website ook regelmatig zogenoemde celebrity chats' aangeboden. Bezoekers van www.wanadoo.nl kunnen hierin rechtstreeks vragen stellen aan op het festival aanwezige beroemdheden. Als eerste 'celebrity' zal filmkenner en tv-presentator René Mioch op zaterdagavond 29 januari filmliefhebbers te woord staan.

Personal Internet Terminals

Op het festival biedt Wanadoo de bezoekers de mogelijkheid zich op Internet te oriënteren via de speciale Wanadoo Personal Internet Terminal (PIT). Op zeven informatiezuilen voorzien van snelle computers, biedt Wanadoo gedurende het festival vanaf verschillende locaties gratis internet voor alle bezoekers. Via de Wanadoo website wordt zo specifieke achtergrondinformatie over acteurs, recensies en een scala van andere wetenswaardigheden toegankelijk gemaakt voor festivalbezoekers. Wanadoo is sponsor van het International Film Festival Rotterdam. Wanadoo, een merk van de Dutchtone Groep en onderdeel van France Telecom, heeft ruim 1,5 miljoen abonnees in Europa en is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste internetaanbieders in Nederland.