Start bouw appartementen 'De Zilverreiger' in Leidschenveen

Hollandsche Beton Groep

31 januari 2000

Start bouw 'De Zilverreiger' in Leidschenveen

Leidschendam - De heer M.J. Klaren, directeur van Ontwikkelingsbedrijf Leidschenveen, heeft op donderdag 27 januari de eerste paal geslagen voor het appartementengebouw 'De Zilverreiger' in Leidschenveen, de Vinex- locatie van Leidschendam.

Dit woningbouwproject is ontwikkeld door HBG Vastgoed bv in samenwerking met het Ontwikkelingsbedrijf Leidschenveen. Het project wordt gerealiseerd in de wijk Waterland en bestaat uit 23 ruime
vierkamerappartementen en twee luxe penthouses.
De appartementen zijn royaal van opzet en beschikken over een terras of balkon. Naast het appartementengebouw ligt een halfverdiepte parkeergarage waarin voor ieder appartement een parkeerplaats is gereserveerd. Ook de penthouses op de zesde verdieping zijn ruim van opzet. Ze beschikken over een royale woonkamer met open keuken van ruim 75 m2, bijkeuken, drie grote slaapkamers, twee badkamers en een riant dakterras op het zuidwesten. Voor alle bewoners is een
gemeenschappelijke terrastuin aanwezig met uitzicht over water en weide. 'De Zilverreiger' is ontworpen door Hoenders Dekkers Zinsmeister architecten te Delft. Het gebouw staat gedeeltelijk in het water en kenmerkt zich door het gebruik van een aluminiumkleurige gevelsteen. De uitvoering van het appartementengebouw is in handen van HBG Woningbouw bv te Rijswijk. Naar verwachting wordt het project medio april 2001 opgeleverd. HBG Vastgoed en HBG Woningbouw maken deel uit van HBG Bouw en Vastgoed bv, een groepsmaatschappij van HBG, Hollandsche Beton Groep nv, te Rijswijk.

----------------------------------------------------------------------------