Duitse ereprijs voor grondlegger Attractiepark Slagharen

Datum nieuwsfeit: 27-01-2000

PERSBERICHT - 27 JANUARI 2000

Duitse ereprijs voor grondlegger Attractiepark Slagharen

Het Verband Deutscher Vergnügungsanlagenhersteller e.V. (VDV) heeft J.H. Bemboom, de grondlegger van Attractiepark Slagharen, een ereprijs toegekend.

De prijs wordt iedere twee jaar uitgereikt aan personen die een onmiskenbare bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling en popularisering van attractieparken. De toekenning van de prijs werd deze week bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst van de VDV in het congrescentrum van Bremen.

J.H. Bemboom ontving de prijs omdat hij als één van de eersten de all-in entreeprijs voor attractieparken heeft ingevoerd. Dit initiatief kreeg navolging in binnen- en buitenland. De grondlegger van Attractiepark Slagharen werd ook onderscheiden omdat hij begin jaren tachtig al bezig was met de internationalisering van attractieparken.

Voor meer informatie:

Attractiepark Slagharen

7776 ZG SLAGHAREN

Telefoon 0523-683000, Telefax 0523-682400
Email: secretariaat@attractiepark-slagharen.nl
Website: www.attractiepark-slagharen.nl
of voor informatie over de geschiedenis:
www.attractiepark-slagharen.nl/historie/historie.htm