Nieuwe voorzitter Raad van Bestuur OIVO

Datum nieuwsfeit: 28-01-2000

Brussel, 28 januari 2000

Nieuwe voorzitter voor de Raad van Bestuur van het OIVO

In januari verkoos de Raad van Bestuur van het OIVO Mevrouw Ann De Roeck-Isebaert als zijn voorzitster in opvolging van Mevrouw Magda De Meyer. Magda De Meyer bekleedde deze functie van 1992 tot 1999 en de Kamer van Volksvertegenwoordigers is nu haar werkterrein. Zij is onder meer lid van de Commissie voor de Volksgezondheid, het Leefmilieu en de Maatschappelijke Vernieuwing.

Mevrouw Ann De Roeck-Isebaert, de nieuwe voorzitster, is zeer vertrouwd met de consumentenwereld.

Zij is jaren actief in de Bond van Grote en van Jonge Gezinnen, een van de grootste Belgische verbruikersorganisaties.

Zij is sedert 1982 lid van de algemene vergadering van de Bond, zij was van 1988 tot 1999 ondervoorzitster, sinds 1992 is zij voorzitster van de consumentenwerking van de Bond.

Zij is lid van de Raad voor het Verbruik, van de commissie euro in het kader van de RvV en van de Commissie Onrechtmatige Bedingen.

Zij vertegenwoordigt de verbruikers in het Raadgevend Comité voor de gebruikers van de NMBS, zij is lid van het VIREG en van het Nationaal Comité voor de Energie. Kortom, zij is thuis in verschillende domeinen van de consumentenproblematiek.

Sinds 1994 maakt zij deel uit van de Raad van Bestuur van het OIVO, en nu neemt zij plaats op de voorzittersstoel.

Voor meer informatie kunt u contact opmen met Lea Bosmans, Verantwoordelijke Communicatie, tel. 02/547.06.21, fax 02/547.06.01, e-mail Lea.Bosmans@oivo-crioc.org