Politiebericht Brabant-Noord: Land van Cuijk

Korps: Brabant-Noord, plaats: Cuijk 28-01-2000

Persbericht district Land van Cuijk/

ONDER INVLOED
De politie heeft rond middernacht op de Guldengaarde in Cuijk een 26-jarige inwoner van die plaats aangehouden omdat hij onder invloed reed. De man kreeg een rijverbod van vier uur en een boete van f.1.200,--.
Op een aantal wegen in Sint Anthonis ondergingen later in de nacht in totaal twaalf bestuurders een blaastest. Op de Cuijkse Guldengaarde en Sint Annastraat hield de politie een alcoholcontrole onder zeventien bestuurders. Niemand had teveel gedronken.

NIEUWE AUTO GESTOLEN
Op een bedrijfsterrein aan de Veerweg in Oeffelt is tussen woensdagavond en donderdagmiddag een hagelnieuwe auto gestolen. Het betrof een blauwe Renault Laguna, type break. De auto had nog geen kentekenplaten. De waarde ervan bedraagt ruim f.50.000,--. De kilometerstand stond op vijf kilometer.

AUTO?S OPENGEBROKEN
Op de Overambt in Vierlingsbeek zijn afgelopen nacht drie auto?s opengebroken. Van twee auto?s werd het portier geforceerd, van de derde auto werd een ruit vernield. Op de Beekstraat werd een vierde voertuig werd opengebroken. De eigenaren missen een mobiele telefoon, electrisch gereedschap en radio?s.

CONTAINERS WEG
In de nacht van donderdag op vrijdag is op een bedrijfsterrein aan de Korte Beijerd in Cuijk een papiercontainer gestolen. De container, die 2000 kilo weegt, zat half vol met karton. De waarde ervan is niet bekend. Ook op een terrein aan de Lange Oijen in Katwijk verdween een container. Deze bak, die hetzelfde gewicht had, was deeld gevuld met oud ijzer.

WONING ONTRUIMD IN GRAVE
Rond het middaguur is op bevel van de brandweer een woning ontruimd aan de Marstal in Grave. Een buurtbewoner had de politie gebeld omdat er rook uit de woning zou komen. Ter plekke beweerde de (enige) bewoner echter dat er niets aan de hand was. Gezien de hevige rookontwikkeling besloot de brandweer dat de man de woning diende te verlaten. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het Canisius Ziekenhuis in Nimegen. De politie vermoedt dat de bewoner een lichte koolmonoxidevergiftiging heeft opgelopen als gevolg van een niet goed functionerende kachel.