Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Persberichten 28 januari 2000(3)/

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal
Vrijdagmiddag omstreeks 15.35 uur zijn in de Heuvelgalerie en de Ten Hagestraat een 33- jarige man zonder vaste woon en verblijfplaats en een 38- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Kort daarvoor hadden zij vanaf de binnenplaats van een horecabedrijf aan het Stratumseind vijf kratten, met lege flessen, weggenomen. De verdachten zijn voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Helmond: Aanrijding met letsel
Op vrijdagmiddag omstreeks 12.20 uur raakte op de Vinkelaan een 9- jarige jongen uit Hel-mond gewond. Hij stak daar de weg over. De jongen werd daar aangereden door een 19- jarige automobilist uit Helmond, die een op de rijbaan stilstaande hoogwerker voorbij reed. De jongen is voor nader onderzoek overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis.

Helmond: Bedreiging
Vrijdagmiddagmiddag om 15.30 uur is op de Veestraat een 47- jarige man uit Helmond aangehouden. Even daarvoor had hij op de Veestraat de bedrading van geluidsapparatuur, welke aan de winkelmuur hingen, doorgeknipt. Een winkelmedewerker sprak hem daarop aan en waarschuwde de politie. De Helmonder nam dat niet en bedreigde de winkelmede-werker neer te steken. De man verzette zich hevig bij zijn aanhouding en uitte zeer onwelvoeglijke taal naar de politie. Aan het bureau sloeg de Helmonder een politieagent, waarna hij op gepaste wijze werd gecorrigeerd. De verdachte en een politieagent raakte daarbij gewond. Na behandeling in het ziekenhuis kon de verdachte worden ingesloten. De politieagent raakte licht gewond aan zijn hand. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt ter zake bedreiging, vernieling, verzet en belediging.

Helmond: Diefstal auto
Vrijdag tussen 9.30 uur en 15.15 uur is er vanaf het Twijnsterhof een rode Fiat Panda, met het kenteken RF-24-RT, gestolen.

Helmond: Drugs
Vrijdagmiddag omstreeks 16.30 uur zijn op de Rijpelbergseweg twee mannen van 26 jaar uit Helmond aangehouden. Zij reden daar in hun auto. Bij controle werd in de auto een doos, met 50 hennepplanten, aangetroffen. Verdachten zijn overgebracht naar het politiebureau. Uit onderzoek bleek dat zij in een woning aan het Geulplantsoen een hennepplantage aan het inrichten waren. Deze werd ontmanteld. De inbeslaggenomen goederen en hennep-planten worden vernietigd. Tegen de verdachten is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Winkeldiefstal
Vrijdagmiddag om 17.30 uur zijn in een winkel op de markt twee mannen, 15 en 18 jaar, uit
Rotterdam aangehouden. Kort daarvoor hadden zij vanuit een winkel op de Markt twee GSM-toestellen weggenomen. Zij zijn overgebracht naar het politiebureau. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Nuenen: Aanrijding met letsel
Vrijdagmorgen omstreeks 11.10 uur raakte op de Europalaan een 16- jarige snorfietster uit Nuenen gewond. Een 16- jarige bromfietser uit Geldrop reed daar over het Strempkespad naar de kruising Strempkespad, Europalaan en Lyndakkers. De bromfietser reed richting Lyndakkers en verleende daarbij niet de vrije doorgang aan de snorfietster. De snorfietster raakte licht gewond aan haar been.

Hapert: Tanken zonder te betalen
Vrijdagmiddag omstreeks 13.45 uur tankte bij een benzinepomp op de Oude Provincialeweg een bestuurder van een auto. De man tankte voor vijftien gulden, stapte in zijn auto en reed weg zonder te betalen. De politie stelt een onderzoek in.

Best: Diefstal uit een bedrijf
?h Tussen maandagmiddag 17.30 uur en vrijdagmorgen 9.00 uur is er uit een bedrijfspand aan De Dintel een computer weggenomen. Hoe men binnenkwam, is onbekend. De computer, die zorgvuldig werd gedemonteerd, had een waarde van fl. 1.500,-
?h Tussen donderdagmiddag 16.30 uur en vrijdagmorgen 8.00 uur zijn er uit een bedrijfspand aan De Maas twee omdozen, met daarin 8 radio¡¦s, gestolen. Onbekend is hoe men is binnengekomen.

Best: Mishandeling
Donderdagavond omstreeks 18.00 uur is op de Sportlaan een 17- jarige bromfietser uit Best
mishandeld. Hij reed daar naar het sportpark. Op het parkeerterrein werd hij door een onbekende jongen aangesproken. De Bestenaar gaf te kennen door te willen rijden, waarop de jongen hem tegenhield. Direct daarna sloeg, schopte en schold de jongen hem uit. De Bestenaar kwam met zijn bromfiets ten val. Hierop begon die jongen tegen zijn bromfiets te schoppen. Bij de komst van meerdere personen liep de jongen met nog een onbekende man weg. Zij stapten in een auto en reden snel weg. De politie stelt een onderzoek in.

Best: Snelheidscontrole
Vrijdagmiddag tussen 13.30 uur en 15.00 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Willem de Zwijgerstraat. Van de 468 gecontroleerde voertuigen reden er 43 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u.

Oirschot: Alcohol
Vrijdagavond veroorzaakte een 27- jarige automobilist uit Deurne een eenzijdige aanrijding op de Hakkelaren. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies aan het politiebureau op het ademanalyseapparaat 2,10 promillage. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg een rijverbod van 12 uur en een proces-verbaal. Zijn auto raakte zwaar beschadigd.

Mierlo: Diefstal vogels
Tussen donderdagavond 19.30 uur en vrijdagmorgen 6.00 uur is er ingebroken in een schuur van een woning aan de Vesperstraat. Toegang tot de schuur werd verkregen na verbreking van de deur. Uit de schuur zijn vijf kanariepoppen en twee capuchisijzen gestolen.

Deurne: Snelheidscontrole
Vrijdagmiddag tussen 14.00 uur en 15.00 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Vlierdenseweg. 432 automobilisten zijn gecontroleerd. 57 reden harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 95 km/u.

Deurne: Diefstal aftak-as
In de nacht van donderdag op vrijdag is er op het Zand vanaf een blubberton een aftak-as gestolen. De aftak-as heeft een waarde van ongeveer vijftienhonderd gulden.

Deurne: Bedreiging
Vrijdagmiddag omstreeks 16.40 uur is op de Dr. H. van Doorneweg een 48- jarige man uit Deurne bedreigd. Hij sprak daar een bestuurder van een bedrijfsbus aan op zijn rijgedrag. De bestuurder nam dat niet, pakte een wielsleutel en sloeg meerdere malen naar de Deurnenaar. Deze kon door weg te lopen de slagen ontwijken. Bij het slaan riep de bestuurder meerdere malen ik sla je kapot. Een getuige kwam tussenbeiden, waarop de bestuurder snel in zijn auto stapte en wegreed.

Son: Vernieling
Tussen donderdagavond 19.45 uur en vrijdagmiddag 14.00 uur zijn er in de voortuin van een woning aan de Beverlaan drie coniferen en een zilverspar omgezaagd. De bomen werden in de tuin aangetroffen.

Gemert: Snelheidscontrole
Vrijdagmiddag tussen 15.30 uur en 16.30 uur is er op de Pandelaar een snelheidscontrole gehouden. 280 voertuigen zijn gecontroleerd. 34 reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 89 km/u.

Bakel: Diefstal auto
Vrijdagmorgen tussen 4.00 uur en 4.30 uur is er vanaf het Nuijeneind een bruine personenauto, Volkswagen Jetta met het kenteken HF-86-DN, gestolen.