Real-Time Koersinformatie nu gratis op www.debeurs.nl

Datum nieuwsfeit: 28-01-2000

B.I.S.

Real-Time Koersinformatie Nu Gratis

Amersfoort, 27 Januari 2000

Beursdata Informatie Systemen ( B.I.S. ) Benelux BV gaat een legendarische stap zetten in de doorgifte van real-time koersinformatie. Vanaf vrijdag 28 januari 2000 kan iedereen gratis real-time koersinformatie opvragen via de website www.debeurs.nl.

Het doorgeven van real-time koersinformatie is een onderwerp dat de laatste tijd in de schijnwerpers staat. Met name de particuliere belegger is zich er steeds meer van bewust, dat het kunnen beschikken over actuele informatie een voorwaarde is om succesvol te kunnen presteren op de beurs.

Alhoewel op veel internetsites koersinformatie beschikbaar is, is deze informatie altijd minimaal een kwartier vertraagd. Iedereen weet dat op de hedendaagse beurzen heftige koersbewegingen bijna de orde van de dag zijn.
Het is daarom dan ook vreemd dat in onze moderne economische wereld waar alles draait om snelheid, de meeste particuliere beleggers het moesten stellen met vertraagde koersinformatie.

'Vanzelfsprekend is het voor iedereen mogelijk om tegen een vergoeding van minimaal tweeduizend gulden per jaar te beschikken over een on-line real-time koersinformatiesysteem', volgens Franz Schrandt, directeur van B.I.S. Benelux. 'Maar voor het merendeel van de particuliere beleggers is deze investering niet haalbaar. Op dit moment maken ongeveer 5.000 particulieren gebruik van dit soort systemen, waaronder ons systeem ActivePlus. We geloven dat deze markt nog kan groeien met 15.000 abonnees, maar dan hebben we de grens bereikt. Om de vele honderdduizenden particuliere beleggers te kunnen helpen zijn we gaan werken aan een ander model zonder abonnementskosten. En dat is onze nieuwe Internet site geworden, www.debeurs.nl.'

Vanaf aanstaande vrijdag kan iedereen, waar ook ter wereld, beschikken over actuele informatie over de huidige stand van zaken op de Amsterdamse Effecten- en Optiebeurs. Een en ander aangevuld met nieuws, commentaar en tips van professionals. De mogelijkheden zullen in de toekomst verder worden uitgebreid met portefeuilleoverzichten en technische analyse.

DeBeurs.nl is een activiteit van Beursdata Informatie Systemen ( B.I.S. ) Benelux BV. B.I.S. Benelux is een joint-venture van Marcel & Franz Schrandt en de Duitse beursgenoteerde onderneming B.I.S. AG.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marcel Schrandt 033-4505085

27 jan 00 09:59