Politiebericht Brabant Zuid-Oost

Persberichten 28 januari 2000/

Berichten uit de regio

Eindhoven: Doorrijden na schade
Donderdag is om 16.00 uur een 33-jarige Eindhovenaar aangehouden in zijn woning. De verdachte was doorgereden nadat hij rond 14.15 uur een aan de Lassusstraat geparkeerde auto beschadigd had. Op het moment dat de verdachte de auto schampte zat de eigenaar in de geparkeerde auto en kon het kenteken noteren. Er is proces verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Aanranding
Aan de Onze Lieve Vrouwestraat werd rond 18.30 uur een 25-jarige vrouw uit Eindhoven aangerand. Op het moment dat de vrouw over de ventweg in de richting van de JF Kennedylaan reed sneed een man op een brom-/snorfiets haar de weg af en kneep haar in haar bil. De man reed de fiets van de vrouw klem en na een kleine worsteling en enkele bedreigingen reed de man weg.

Eindhoven: Beroving
Aan de Heezerweg is vrijdag rond 2.00 uur een 44-jarige man uit Eindhoven door twee mannen op een bromfiets beroofd. De man werd op zijn hoofd geslagen en zijn portemonnee met ongeveer fl. 125,- werd hem afgenomen.

Eindhoven: Rijden onder invloed
Vrijdag is een 27-jarige man uit Eindhoven om 3.10 uur aangehouden voor het rijden onder invloed. De man reed met een te hoge snelheid over de Heezerweg. Toen hij werd staande gehouden scheen hij onder invloed. Op het bureau werd een bloedproef van de man afgenomen. Tegen de man is proces verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod van 8 uur.

Nuenen: Gestolen auto brandend teruggevonden
In de nacht van donderdag op vrijdag is aan de Langhei een op 6 januari uit Helmond gestolen Opel brandend teruggevonden. De auto is totaal uitgebrand.

Nuenen: Inbraak in woning
In de nacht van donderdag op vrijdag is in een woning aan de Barisakker ingebroken.
Terwijl de bewoners boven sliepen, hebben de daders de achterdeur opengebroken, de benedenverdieping afgezocht en een geldbedrag en bankpasjes gestolen.

Helmond: Inbraak in woning
Donderdag is in de avond ingebroken in een woning aan de Jan Hokaarsstraat. De achterdeur werd opengebroken en een geldbedrag, sieraden, identiteitspapieren en diverse pasjes zijn uit de woning gestolen.

Asten: Inbraak in woningen
Donderdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Meteoorstraat. De daders hebben aan de achterzijde van de woning een raam opengebroken. Er worden een geldbedrag en sieraden vermist.
Diezelfde middag werden in een woning aan de Hulterman een videorecorder, geld en sieraden weggenomen. De daders hebben aan de achterzijde van de woning een raam opengebroken.

Veldhoven: Overlast
Vrijdag is om 6.30 uur een 32-jarige man uit Veldhoven aangehouden voor het veroorzaken van overlast. De man was in verwarde toestand en wilde met geweld een woning aan de Tonnekeshei binnen. De bewoners raakten overstuur van het gebonk op de voordeur. Tegen de man is proces verbaal opgemaakt.

Middelsbeers: Dader inbraak kapperszaak gepakt
Donderdagmorgen is bij een benzinestation aan de Willibrordstraat in Middelbeers een 30-jarige man uit Eindhoven aangehouden op verdenking van inbraak. Getuigen hebben de verdachte rond 6.00 uur met een rode personenauto voor een pand aan de Willibrordstraat zien staan. In het pand bleek in een daarin gevestigde kapperszaak te zijn ingebroken. De verdachte kon bij een benzinestation in dezelfde straat worden aangehouden. Hij is ingesloten voor onderzoek in het politiebureau.

Valkenswaard: Sociaal alarm verjaagt inbreker
Omdat het sociale alarm op de telefoon in een woning afging, heeft een inbreker in een woning aan de Waalreseweg rond 0.10 uur in de nacht van donderdag op vrijdag zijn inbraak afgebroken. Waarschijnlijk heeft de inbreker per ongeluk tegen de telefoon gestoten, zodat het alarm werd ingesteld. De dader kon de woning met een geldbedrag en sieraden als buit ontvluchten.

Waalre: Inbraak
In de nacht van donderdag op vrijdag is in een café aan Den Hof ingebroken. De deur aan de zijkant van het pand is opgebroken. Een geldlade met ongeveerd duizend gulden aan wisselgeld is weggenomen en de gokkast is opengebroken.

Waalre: Diefstal aanhanger
In de nacht van donderdag op vrijdag is van een bedrijfsterrein aan de Goudbergstraat een aanhangwagen ter waarde van fl. 5.000,- gestolen.