Politiebericht stad Groningen

Maandagochtend 31 januari 2000

Dagelijkse brichten district Groningen/Haren

Vrouw op straat beroofd
Op de Meeuwerderweg is zondagochtend een 69-jarige vrouw uit Groningen van haar tas beroofd. De vrouw liep over het trottoir waarbij ze plotseling van achteren iemand aan hoorde komen. Voor ze er erg in had werd haar handtas met kracht uit haar handen gerukt. De vrouw viel daarbij op de straat waardoor ze knieletsel opliep. De man ging er met haar tas vandoor. Hierin zat enkele tientjes en identiteitsbewijs. Een taxichauffeur ging nog achter de dader aan maar verloor hem snel uit het oog. De vrouw is overgebracht naar een ziekenhuis.

Man dringt woning binnen
Een 41-jarige stadjer is zondagmiddag in een woning aan de Korreweg aangehouden De man was de woning binnen gedrongen door een ruit te vernielen. Hij verklaarde bij een vriend op bezoek te willen om daar te logeren. De bewoonster kende de indringer niet, waarna deze meegenomen werd naar het politiebureau. Daar werd de man ingesloten.

Prostituee en prostituant bekeurd
Op de Hoge der A bekeurde de politie zondagavond een 29-jarige vrouw uit Groningen voor het tippelen in verboden gebied. De vrouw werd door een 44-jarige Duitser aangesproken voor haar diensten. Ook deze man kreeg een bekeuring.

Inbraak in bedrijf
Bij een installatiebedrijf aan de Gotenburgweg is afgelopen weekend ingebroken Zondagochtend zagen getuigen dat een ruit van het pand was ingegooid. Na onderzoek bleek dat er enkele pc's waren weggenomen. De daders zijn voortvluchtig.

Letsel ongeval
Op de Munnekeholm botste zondagavond een 27-jarige man uit Bovensmilde met zijn auto tegen een taxi van een 22-jarige stadjer. De Bovensmilder verleende bij het Akerkhof geen voorrang aan de taxi. Hierdoor raakte de man uit Bovensmilde aan zijn hoofd gewond. Hij werd naar een ziekenhuis gebracht voor behandeling.

Dronken man vernielt ruit
De politie trof afgelopen nacht in de tuin van een woning aan de Top Naefflaan een 27-jarige stadjer aan. De man had, onder invloed van alcohol een minicontainer door de ruit gegooid van een woning. De politie hield de man en hij werd ter ontnuchtering ingesloten. De man bleek vlak voor het gebeuren door zijn vriendin uit de woning te zijn gezet.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010