NetManage introduceert OnWeb eBusiness

Datum nieuwsfeit: 31-01-2000

NetManage introduceert OnWeb eBusiness

Nieuwe eBusiness-oplossingen voor het toegankelijk maken van bedrijfsapplicaties en data via het Web

Veenendaal, 31 januari 2000 - NetManage, toonaangevend leverancier van oplossingen voor eBusiness en integratie van applicaties, introduceert een nieuw productassortiment waarmee organisaties op eenvoudige wijze applicaties en informatie kunnen integreren en beschikbaar stellen via het Internet. Klanten kunnen zo hun bedrijfsprocessen stroomlijnen en hun bedrijfskritische informatie beschikbaar stellen aan nieuwe gebruikers, zakelijke partners en klanten, terwijl ze tegelijkertijd hun investeringen in bestaande bedrijfskritische applicaties optimaal benutten.

Gebruikers in het bedrijfsleven en bij de overheid kunnen profiteren van oplossingen die voorzien zijn van een gemeenschappelijk beheerplatform. Bovendien kunnen ze terugvallen op de ingebouwde real-time ondersteunings-functies van NetManage. Het productaanbod omvat complete serverproducten voor bedrijfsintegratie waarmee nieuwe applicaties kunnen worden ontwikkeld die optimaal gebruik maken van allerlei bestaande gegevensbronnen en producten voor host-to-webpublicatie. Hierdoor kunnen zowel interne als externe gebruikers via een webbrowser over hostapplicaties beschikken. De eBusinessproducten van NetManage zijn eenvoudig te configureren en zijn uitgerust met een krachtige, grafische, op zakelijke regels gebaseerde ontwikkelomgeving waarmee klanten optimaal gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van de Internet-economie.

De nieuwe producten worden uitgebracht onder de merknaam OnWeb van NetManage. Ze maken deel uit van het eN2000 eBusiness Framework van NetManage, dat garant staat voor integreerbaarheid en compatibiliteit met de bestaande desktop-, server- en web-to-host-oplossingen van NetManage.

Zvi Alon, president en CEO van NetManage: "Door bestaande NetManage-technologieën te combineren met die van Simware en Wall Data, twee bedrijven die we onlangs hebben overgenomen, kunnen wij nu een uitgebreid productassortiment voor eBusiness op het web aanbieden. We bevinden ons nu in de positie dat we een ongeëvenaarde reeks oplossingen kunnen bieden aan onze klanten, die zich op de markt van de eBusiness willen begeven. Klanten beschikken nu over een compatibel productassortiment dat aansluit bij hun bestaande oplossingen voor toegang tot hostsystemen."

De eerste OnWeb eBusiness-oplossingen van NetManage zijn OnWeb eBusiness Integrator, OnWeb eBusiness Development Kit en OnWeb ePublisher. Dankzij de compatibiliteit tussen de producten kunnen organisaties die bijvoorbeeld met OnWeb ePublisher werken probleemloos upgraden naar OnWeb eBusiness Integrator wanneer hun behoeften toenemen.

Het OnWeb-productassortiment is schaalbaar van enkele tientallen tot vele duizenden gebruikers en kan overweg met zowel enkelvoudige als samengestelde informatiebronnen. OnWeb eBusiness Integrator ondersteunt tevens fouttolerantie en verdeling van werkbelasting, waardoor het een ideale oplossing vormt voor bedrijfskritische applicaties.

Met de OnWeb-oplossingen kunnen organisaties bestaande real-time host-applicaties ombouwen voor gebruik op het web, en nieuwe applicaties ontwikkelen voor klanten, dealernetwerken, callcenters en de supply- en demand chain. Zo kunnen nieuwe applicaties worden gebouwd, van oplossingen voor elektronisch bankieren tot elektronische winkels, die optimaal rendement halen uit de omvangrijke investeringen in bestaande systemen en gegevens.

OnWeb eBusiness-oplossingen:

OnWeb eBusiness Integrator
Met OnWeb eBusiness Integrator kunnen klanten krachtige, nieuwe high-availibility applicaties ontwikkelen die gebruik maken van verschillende bestaande hosttoepassingen en gegevensbronnen en die tienduizenden gebruikers kunnen ondersteunen. OnWeb eBusiness Integrator -- met onder meer OnWeb eBusiness Designer, een grafische, op zakelijke regels gebaseerde drag-and-drop applicatie-ontwikkelomgeving -- biedt productiemanagers de mogelijkheid hun bedrijfssystemen uit te breiden tot dealernetwerken, zakelijke partners en klanten. OnWeb eBusiness Integrator stelt klanten in staat bestaande real-time hostapplicaties of gegevensbronnen op meerdere hostsystemen te benaderen en deze informatie te combineren tot nieuwe diensten voor nieuwe gebruikers. Gegevens uit diverse backend-systemen worden gecombineerd tot één enkel overzicht van bedrijfsinformatie in een browser. Bovendien ondersteunt OnWeb eBusiness Integrator alle clients en platforms dankzij een scala van communicatie-opties en protocollen, inclusief mobiele en draadloze communicatie. De OnWeb Professional Services voor eBusiness voorzien klanten die dit product gebruiken voor applicatieontwikkeling van uitgebreide ondersteuning, variërend van consultancy op het gebied van applicatieontwikkeling tot kant-en-klare oplossingen.

OnWeb eBusiness Development Kit
De OnWeb eBusiness Development Kit bestaat uit een reeks 'objecten' voor hostcommunicatie, en voorbeeldapplicaties waarmee klanten met standaard Microsoft- en Java-ontwikkelomgevingen Web-applicaties kunnen bouwen. Met de OnWeb eBusiness Development Kit, die draait op hostsystemen onder Windows NT, Windows 2000 en UNIX, kunnen geïntegreerde applicaties worden ontwikkeld die tot 150 gebruikers ondersteunen en draaien op een tussenliggende server waarop tot 4 afzonderlijke bronnen van hostgegevens uit de backend kunnen worden geïntegreerd. De OnWeb eBusiness Development Kit is bij uitstek geschikt voor het ontwikkelen van prototypes van nieuwe webapplicaties, mede dankzij ondersteuning door NetManage Professional Services.

OnWeb ePublisher
OnWeb ePublisher stelt gebruikers in staat bestaande, niet-grafische host-applicaties om te bouwen voor gebruik via het Web. Met OnWeb eBusiness Publisher, een configureerbaar systeem dat wordt aangestuurd via scripts en sjablonen, kunnen klanten snel websystemen implementeren waarbij wordt voortgebouwd op bestaande real-time hostapplicaties. OnWeb ePublisher omvat een gebruikersautorisatiesysteem en maakt gebruik van directory-technologie voor gebruikersprofielen. Het systeem kan worden toegesneden op de behoeften van individuele gebruikers en de communicatie-apparatuur waarvan deze gebruik maken, zoals PDA's en draadloze mobiele computers. OnWeb ePublisher is schaalbaar van tien tot duizenden gebruikers en is ontworpen voor het publiceren van afzonderlijke hostapplicaties. Zo kunnen bestaande systemen eenvoudig worden uitgebreid tot het Web. OnWeb ePublisher draait onder Windows NT en Windows 2000.

Over NetManage
NetManage, opgericht in 1990, is toonaangevend leverancier van een compleet assortiment softwareproducten voor hosttoegang, applicatie-integratie, gecentraliseerd beheer en real-time ondersteuning, waarmee bedrijfsinformatie kan worden omgezet in krachtige eBusiness-oplossingen. NetManage biedt ondernemingen een praktisch en eenvoudig migratiepad waarmee deze hun eBusiness-initiatieven kunnen ontplooien en effectief kunnen concurreren in de groeiende Internet-economie. NetManage levert producten en diensten over de gehele wereld via de eigen verkooporganisatie, internationale dochterbedrijven en geautoriseerde distributiepartners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar (sales@netmanage.nl) of +31 (0) 318 519696 bellen.

Einde persbericht

Voor meer informatie:
Hanneke van Dreumel Laura van Riemsdijk
Jeronimus|Wolf B.V. NetManage Northern Region
(0344) 64 06 07 (0318) 51 96 96
Hanneke@jeronimus-wolf.nl (Laura.van.Riemsdijk@NetManage.nl)

# # #

NetManage, eN2000, ViewNow, SupportNow, het NetManage-logo en het 'lizard-in-the-box'-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van NetManage en/of haar dochterbedrijven in de Verenigde Staten en in andere landen. Simware and Salvo zijn geregistreerde handelsmerken van Simware Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.