Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 31-01-2000

Persbericht district De Leijgraaf/

BEDRIJFSBUS GESTOLEN
Op de Kerisakkerstraat in Erp is afgelopen nacht een bedrijfsbus gestolen. Het betrof een witte Mercedes, kenteken 51-VB-GD. De waarde ervan is f.4.0.000,--.

AANGEHOUDEN VOOR VLINDERMES
De politie heeft vanmorgen op de Witte de Withstraat in Veghel een 14-jarige meisje uit Uden aangehouden. Van het meisje was afgelopen vrijdag door een leerkracht een vlindermes afgenomen nadat zij daar openlijk mee had gespeeld op het schoolplein. Het meisje is na verhoor doorverwezen naar halt, het mes is in beslaggenomen.

AANHOUDINGEN VOOR BRANDSTICHTING
De politie heeft vanmorgen vier mannen aangehouden die verdacht worden van brandstichting van het clubgebouw van de hockeijvereniging Geel-Zwart in Veghel. De vier verdachten zijn inwoners van Veghel; drie van hen zijn 19 jaar, een vierde verdachte is 20 jaar. In de nacht van 25 op 26 oktober van het vorig jaar brandde het clubgebouw in het Prins Willem Alexanderpark in Veghel nagenoeg geheel uit. Alleen de kleedkamers bleven behouden.
Alle vier de verdachten zijn in verzekering gesteld, zij worden vandaag verhoord.

DIEFSTAL OPGELOST
Met de aanhouding van een 40-jarige vrouw uit Nieuwegein en haar 11-jarig zoontje heeft de politie een diefstal van een geldcassette met f.500,-- van een jaar geleden opgelost. Agenten in Nieuwegein zagen het tweetal afgelopen donderdag in een auto rijden. De jongen bestuurde het voertuig, moeder zat ernaast. Omdat het duo door de politie van district de Leijgraaf gezocht werd, zijn moeder en zoon vrijdag naar Uden overgebracht. De vrouw bekende het feit dat zij vorig jaar januari samen met haar zoon en drie mannen een pompstation aan de Kennedylaan in Veghel had bezocht. Terwijl de mannen de bediende aan de praat hielden, nam de jongen uit een kantoorruimte een geldcassette weg terwijl de vrouw ook met een afleidingsmanoeuvre bezig was. Op het toilet vond de bediende na vertrek van het vijftal een tweede gestolen geldcassette die de jongen had achtergelaten. Bij vertrek zaterdag betaalde de vrouw de f.500,--. Haar minderjarige zoon, die de zaak ontkende, werd vrijdag naar verhoor in vrijheid gesteld.

STEREO WEG
Vanmorgen werd een inbraak ontdekt in een woning aan de Xylofoonstraat in Uden. Uit de woning werd een stereo-installatie gestolen. Van de woning was een keukenraam opengebroken.

HOND UIT REN
Een inwoner van Schaijk heeft bij de politie aangifte gedaan van diefstal van zijn hond. Tijdens het afgelopen weekend is het dier gestolen uit de ren in de achtertuin van de woning aan de Runstraat in Schaijk. De hond, een bruine hazenwindhond met witte voorpoten, kost f.600,--.