Eerste netwerk laserprinter-fax-copier-scanner

Datum nieuwsfeit: 31-01-2000

EERSTE NETWERK LASERPRINTER-FAX-COPIER-SCANNER

Amstelveen, 31 januari 2000 - Hewlett-Packard introduceert de HP LaserJet 3150 Printer-Fax-Copier-Scanner. Deze laser-All-in-One kan aan een netwerk worden gekoppeld. Het apparaat is eenvoudig te gebruiken, ruimte- en tijdbesparend en veelzijdig. Hiermee is het een ideaal apparaat voor bedrijven en thuiswerkers.

De HP LaserJet 3150 levert afdrukken van laserkwaliteit en biedt geavanceerde mogelijkheden voor faxen en kopiëren op gewoon papier. Doordat het apparaat stand-alone producten vervangt, bespaart het ruimte en tijd. Naast geavanceerde zakelijke faxmogelijkheden biedt het apparaat mogelijkheden voor communicatie via e-mail, wat het uitwisselen van documenten vereenvoudigt.

Gebruiksgemak
Met de eenknops 'e-dial'-functie kunnen gebruikers een document scannen en direct naar een geprogrammeerd e-mailadres verzenden. Het gescande document wordt vervolgens geconverteerd naar een e-mailattachment. Er kunnen 250 snelkiesnummers worden opgeslagen voor het versneld kiezen van e-mailadressen en faxnummers.

Met de nieuwste generatie HP externe JetDirect printservers kunnen verschillende gebruikers het apparaat via een netwerk delen. De HP LaserJet 3150 Printer-Fax-Copier- Scanner is daarnaast, zowel met als zonder PC, te gebruiken als standalone fax en kopieerapparaat.

De nieuwe HP LaserJet 3150 heeft 2 MB geheugen, kan 150 pagina's opslaan en verschillende taken tegelijk uitvoeren. Faxen kunnen ook worden doorgestuurd naar een ander faxnummer of op afstand door de gebruiker worden opgehaald.

Snelheid
De kern van de HP LaserJet 3150 is een 600 dpi laser engine die per minuut zes pagina's met laserkwaliteit afdrukt. De instant-on fuser van HP minimaliseert de opwarmtijd. Het apparaat kan op alle soorten kantoormedia afdrukken, van enveloppen, etiketten en briefkaarten tot transparanten en gewoon papier. De 600 dpi scanner scant zes pagina's per minuut. De automatische documentlader voor de fax, copier en scanner heeft een capaciteit van 30 pagina's.

Software voor documentbeheer
Een compleet softwarepakket vereenvoudigt het documentbeheer. Dit pakket bestaat uit JetSuite Pro, software voor documentbeheer; ReadIris 5.0, software voor professionele tekstherkenning (OCR); en de Hot-send communicatiemogelijkheid waarmee documenten direct vanuit een Windows-applicatie per e-mail of per fax kunnen worden verzonden. Ook de fax-software biedt veel beheeropties, zoals de mogelijkheid kosten bij te houden en bepaalde afzenders te blokkeren.

HP Everyday Papers
De HP LaserJet 3150 levert afdrukken van optimale kwaliteit op HP Everyday Papers. Deze serie hoogwaardig papier voor dagelijks gebruik is ontwikkeld vanuit HP's kennis van het afdruksysteem. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor HP laser- en inktjetprinters, copiers, faxen en andere kantoorapparatuur. Voor heldere resultaten van hoge kwaliteit is speciaal gecoat, duur papier niet langer nodig. De serie HP Everyday Papers bestaat uit HP Printing Paper, HP LaserJet Paper en HP Premium Choice Laser Paper.

De HP LaserJet 3150 Printer-Fax-Copier-Scanner wordt geleverd met software voor Windows 3.1x, 95 en 98 en Windows NT 4.0, en is ook klaar voor Windows 2000. Het apparaat is vanaf 1 februari beschikbaar en zal een verkoopadviesprijs hebben van ƒ1499,-- exclusief BTW (en ƒ1799,-- inclusief BTW).

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties