Datum nieuwsfeit: 01-02-2000

1 februari 2000

Rosmalen, 28 januari 2000

CTB en IMC bundelen krachten in de bouwnijverheid

Vandaag wordt in Rosmalen de joint-venture CTB-IMC opgericht ten behoeve van de bouwnijverheid. Deze gezamenlijke onderneming zal zich richten op het leveren en implementeren van een professionele geïntegreerde totaaloplossing voor het groot bouwbedrijf op basis van SAP R/3 software.
De combinatie van organisatieadvies, branchekennis en IT-vakmanschap stelt CTB-IMC in staat ondernemingsstrategieën snel en pragmatisch te vertalen naar IT-beleid en de uitvoering daarvan.

Doelstelling van de onderneming is rendementsverbetering van bouwbedrijven met behulp van geïntegreerde informatie en communicatie technologie. Hiertoe is de afgelopen periode op basis van SAP R/3 een bouwmodel ontwikkeld dat aansluit bij de behoeften van de bouwnijverheid. Centraal hierin staan ketenintegratie, bouwplaatsautomatisering en een volledige IT ondersteuning van het primaire bedrijfsproces. Implementatie van de oplossing leidt tot een verbeterde beheersing van het integrale bouwproces en een reductie van de faalkosten.

Inmiddels is met een aantal bouwbedrijven overeenstemming bereikt over de aanschaf en implementatie van het bouwmodel.

Over CTB
Als onderdeel van de SFB Groep is CTB al meer dan 30 jaar actief in de levering van automatiseringsproducten en -diensten aan de bouwnijverheid. Deze dienstverlening omvat de ontwikkeling, verkoop en ondersteuning van software voor het primaire bedrijfsproces van het uitvoerend bouwbedrijf. Daarnaast houdt CTB zich bezig met de loon- en salarisverwerking en administratieve dienstverlening binnen de bouwnijverheid.

Over IMC
IMC (International Management Consultants) maakt onderdeel uit van de Duitse firma TDS AG.

IMC is SAP R/3 System Reseller en SAP logopartner. Zij combineert kennis van SAP R/3 met een bedrijfskundige visie op structurering van bedrijfsprocessen. De dienstverlening van IMC strekt zich uit van business consultancy tot project-management en implementatie van SAP R/3 en verzorging van de technische infrastructuur tot het operationeel beheer en outsourcen van SAP R/3 systemen.

Noot voor redacties