HP zet nieuwe standaard voor kleurenscannen

Datum nieuwsfeit: 01-02-2000

HP ZET NIEUWE STANDAARD VOOR KLEURENSCANNEN

Amstelveen, 1 februari 2000 - Hewlett-Packard introduceert de HP ScanJet 5300C. Deze scanner biedt optimaal gebruiksgemak, uitzonderlijke beeldkwaliteit, intuïtieve software en geavanceerde mogelijkheden. Hiermee zet de ScanJet 5300C de standaard voor thuisgebruikers en kleine bedrijven. De consumentenadviesprijs van de ScanJet 5300C bedraagt fl. 599,- inclusief BTW.

De HP ScanJet 5300C stelt gebruikers in staat meer te doen in minder tijd. Vier taakknoppen vereenvoudigen taken en verhogen de efficiëntie van het scannen, kopiëren, e-mailen en faxen. Het installatieprogramma bepaalt automatisch welke installatieoptie het beste is voor het betreffende systeem. Het programma leidt gebruikers met videoclips moeiteloos door de installatie. De ScanJet 5300C heeft een USB- en parallelle poort

De ScanJet 5300C levert scherpe, uniforme, kwalitatief hoogstaande tekst en kleurenafbeeldingen voor elke toepassing. De optische resolutie is 1200 dpi. De HP PrecisionScan 3.0 software biedt daarnaast een intelligente scanoplossing die razendsnel gescande foto's optimaliseert, lijntekeningen converteert naar oneindig schaalbare vectorbestanden en (met geïntegreerde OCR) redigeerbare tekst maakt van gescande documenten. De ScanJet 5300C scant een volledige pagina tekst of een foto van 10 x 15 cm naar MS Word in minder dan 50 seconden. Gebruikers kunnen de automatische instellingen ook uitschakelen en de scaninstellingen aan hun specifieke eisen aanpassen.

De ScanJet 5300C wordt verder geleverd met HP ScanJet Copy Utility en Adobe PhotoDeLuxe voor het bewerken van afbeeldingen en creatieve projecten. Deze software stelt gebruikers in staat papieren documenten te converteren naar redigeerbare elektronische bestanden en lijntekeningen te verkleinen of te vergroten.

Specificaties:
Scannertype: Flatbed one-pass kleur en zwart-wit
Voorpaneel: Scan-, kopieer-, e-mail- en fax-knoppen
Resolutie: 1200 dpi optische resolutie;
1200 x 2400 dpi hardware resolutie;
9600 dpi 'enhanced' resolutie
Bitdiepte: 36 bit kleur
Interface: USB en parallel
Besturingssysteem: USB: Windows 98, Windows 2000 Professional;
Parallel: Windows 9.x, NT 4.0, Windows 2000
Optioneel: HP ScanJet automatische documentinvoer (25 pagina's)
HP ScanJet transparantenadapter (12,7 x 12,7 cm)
HP ScanJet 35 mm dia-adapter.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties