Linux World Expositie in New York City

LinuxWorld Expo 1-4 februari in New York City

SCO & Linux volop in ontwikkeling: press conference call LinuxWorld Expo

SCO & Linux: een overzicht
SCO(NASDAQ:SCOC) ziet Open Source-software als een belangrijke motor voor innovatie en nieuwe mogelijkheden voor bedrijven. SCO's toewijding blijkt dan ook uit de activiteiten van de afgelopen jaren.

Op het SCO Forum 1999 in augustus heeft SCO een uitgebreide serie professionele diensten aangekondigd rondom Linux en Open Source-producten. Het bedrijf is één van de institutionele sponsors van Linux International. SCO heeft broncode aan de Open Source-beweging bijgedragen in de vorm van lxrun en OpenSAR.

In oktober 1999 is SCO een strategische relatie met TurboLinux aangegaan. SCO en TurboLinux hebben toen een wereldwijd serviceprogramma aangekondigd waarbij TurboLinux-klanten professionele consultingservices van SCO krijgen aangeboden. TurboLinux maakte 19 januari jongstleden bekend dat de tweede financieringsronde is afgesloten met een totaal kapitaal van US$57 miljoen. Er is deelgenomen door indrukwekkende topinvesteerders waaronder SCO.

Tevens heeft SCO begin januari 2000 bekendgemaakt dat het aandelen in Caldera Systems, Inc. heeft verworven. Samen met Sun Microsystems, Citrix, Novell, Chicago Venture Partners en Egan-Managed Captial, wordt er US$30 miljoen in Caldera Systems geïnvesteerd. Caldera Systems zal dit gebruiken ter ontwikkeling, bevordering en acceptatie van Linux.

Eerste Commerciële Producten voor Linux
Op de LinuxWorld Expo zal SCO de nieuwste oplossingen tonen voor betere samenwerking tussen UNIX, Linux en Windows.

SCO heeft bekendgemaakt op de LinuxWorld Expo een portfolio met serverproducten voor Linux te zullen introduceren. De LinuxWorld Expo zal van 1-4 februari a.s. gehouden worden in New York City, VS. Om meer te weten te komen over de inhoud van deze commerciële producten zijn journalisten uitgenodigd om in een wereldwijde conference call te participeren:

* Datum: 2 februari 2000

* Tijd: 16.00 uur

* Telefoonnummer: +1 913 338 1177; SCO moderator is Monika Laud

* SCO participanten: Mike Orr (Senior Vice President Worldwide Marketing)
Kristen Axline (Tarantella Marketing
Manager, ASP)
Monika Laud (Santa Cruz PR Worldwide)

Mike Orr, Senior Vice President Worldwide Marketing bij SCO: "SCO heeft meer dan twee jaar gewerkt aan Linux- en Open Source-producten. Op de LinuxWorld Expo kunnen we interessante nieuwe producten en initiatieven laten zien die UNIX, Linux en Windows beter zullen laten samenwerken, waardoor bedrijven die automatiseringsoplossingen bieden betere mogelijkheden krijgen om gebruik te maken van de wereldwijde infrastructuur van computernetwerken".

Meer informatie over SCO's activiteiten op het gebied van Linux en Open Source is te vinden op www.sco.com/linux.
Profiel van SCO
SCO is wereldleider op het gebied van op een server draaiende software voor bedrijfstoepassingen in een netwerkomgeving. SCO is de grootste leverancier ter wereld van besturingssystemen voor UNIX-servers en de belangrijkste producent van netwerksoftware die clients (zoals PC's, grafische werkstations en NC's) via een Webtop toegang geeft tot bedrijfskritische toepassingen op alle denkbare netwerkservers. SCO is ontwerper van Tarantella, de eerste 'web-enabling' software voor netwerksystemen ter wereld. De verkoop en ondersteuning van SCO-producten vindt plaats via een wereldwijd netwerk van distributeurs, dealers, systeemintegrators en OEMs. Meer informatie is beschikbaar op de website van SCO: www.sco.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV SCO Benelux
Saskia Brandt Dirk Peter van
Leeuwen
Tel.: + 31 20 5304336 Tel.: + 31 36 5226979
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 36 5226979
E-mail: (saskiab@text100.nl) E-mail: (dirkl@sco.com)