Xerox mikt op kansen door explosieve groei documentproductie

Datum nieuwsfeit: 01-02-2000

Persbericht

CEO Thoman: "Digitaal of papier, het document is onze specialiteit" Xerox focust op kansen door explosieve groei documentproductie

Amstelveen, 1 februari 2000 - "Het aantal gegenereerde documenten - zowel electronische als papieren - zal in de komende 5 jaar explosief groeien naar 20.000 miljard. En Xerox gaat zich er volledig op richten om van die groei te profiteren." Dat vertelde Rick Thoman, president en CEO van Xerox, de aanwezige industriële en financiële analisten tijdens zijn key note speech op het Lyra Imaging Symposium met als thema 'Document Migration in the 21st Century'. "Het document is onze specialiteit, of het nu om de digitale of papieren vorm gaat. Niemand beheerst die twee werelden en de dynamiek tussen die twee werelden zo goed als Xerox."

Hoewel het aantal geprinte documenten relatief zal afnemen (van 90% naar 40% van het totale aantal documenten in 2005), merkte Thoman op dat er in absolute getallen nog steeds een verviervoudiging zal plaatsvinden naar 4.000 miljard pagina's. Thoman: "Het 'papierloze kantoor' zal er op korte termijn nog niet komen. Het is zelfs zo dat het aantal gekopieerde pagina's zal toenemen met 40%, naarmate bedrijven meer en meer overstappen op digitale copiers. En via digitale copiers wordt de omslag van digitaal naar papier en vice versa erg eenvoudig."

Om te profiteren van de voorspelde groei heeft Xerox een strategie met drie speerpunten uitgestippeld, gericht op marktgebieden die met meer dan 10% per jaar zullen groeien. De organisatie zal ten eerste meer activiteiten gaan ondernemen in het high-end segment van de markt, met branche-gerichte oplossingen. Verder zal Xerox haar outsourcing-activiteiten uitbreiden, die tot nu toe al met 30% per jaar groeiden. En tot slot zal The Document Company agressief de snel groeiende low-end markt bewerken, met nieuwe producten en het uitbuiten van het product- en distributiepotentieel dat door de recente acquisitie van de Tektronix kleurendivisie is verkregen. Thoman: "Er doen zich enorme kansen voor en Xerox zal voorop gaan in het benutten van die kansen."

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.
___________________________________________________________________________

Noot voor redacties