Dertig nieuwe Jaguars voor Budget Rent a Car

Dertig nieuwe Jaguars voor Budget Rent a Car

(1 Februari 2000)

PERSBERICHT:

Jaguar Nederland, distributeur van het ook in ons land zo snel groeiende Britse topklassemerk, heeft een mooie bestelling ontvangen van Budget Rent a Car, de grootste autoverhuurorganisatie van Nederland. Budget, met een vloot van 19.500 auto's, breidt haar wagenpark namelijk uit met dertig nieuwe Jaguars. De eerste vijftien daarvan werden zojuist door Sales Manager Koen Simons van Jaguar Nederland C.V. overgedragen aan fleetmanager Ilma Geurtjens van Budget. Mensen die tijdelijk een auto wensen die de top in stijl, dynamiek en luxe biedt, kunnen nu een jaguar S-TYPE of een extra verwennerige jaguar XJ V8 Executive huren.

De voorkeur van Budget voor Jaguar dateert niet van gisteren; het in Hoofddorp gevestigde en veruit grootste autoverhuurbedrijf in ons land (en in omvang de 3e van de wereld) heeft de laatste jaren haar klanten steeds de mogelijkheid geboden om een Jaguar te huren. Het aantal auto's dat nu door Budget werd besteld, dertig in totaal, is echter beduidend groter dan ooit. Een belangrijke reden daarvoor is uiteraard de sterk toenemende belangstelling voor de producten van Jaguar Cars Ltd. door het hoge kwaliteitsniveau, de dynamiek, value for money en het succes van de dynamische Jaguar S-TYPE en van de stijlvolle XJ V8 Serie. Fr wordt daardoor een groeiende vraag naar deze auto's geconstateerd, zowel door mensen die graag het nuttige met het aangename verenigen en weleens een periode een Jaguar willen huren als door bijvoorbeeld ons land bezoekende zakenmensen en toeristen die het beste wensen dat er beschikbaar is.
Voor al deze verschillende gebruikers van een huurauto zijn er vanaf nu vijftien fraaie Jaguars beschikbaar. Ze kunnen worden gehuurd bij de circa honderd Budget Rent a Car-vestigingen; het merendeel van de Jaguars zal echter op de drukke vestiging op Schiphol worden gestationeerd. De auto's zijn geleverd via Jaguar Lease Nederland B.V., de snel groeiende leasemaatschappij die inmiddels het grootste deel van de geleasde Jaguars en Daimlers in ons land op de weg zet. En over aantallen gesproken, vorig jaar werden er 1.378 nieuwe Jaguars en Daimlers in ons land op kenteken gezet, een verdubbeling van het (toen ook al record-) aantal uit 1998.

De Jaguars worden na maximaal negen maanden vervangen door vijftien nieuwe exemplaren. Koen Simons van Jaguar Nederland C.V, ook verantwoordelijk voor de lease-activiteiten van het merk, is ervan overtuigd dat het aantal Jaguars in de huurvloot daarna aanzienlijk verder zal toenemen. Hij zegt:
'De vorig jaar bijna verdubbelde verkoop onderstreept nog eens hoezeer de belangstelling voor ons merk toeneemt. Logisch dat je zo'n auto graag eens huurt, als daarvoor de gelegenheid is. Er worden bij onze dealers dan ook steeds meer auto's van gerenommeerde andere merken ingeruild en we merken nu al een groeiende belangstelling voor de compacte Jaguar met de codenaam 'X400' waarmee ons model-programma volgend jaar wordt uitgebreid. Dan krijgen we er een auto bij in de prijsklasse van zo'n zeventig- à vijfenzeventigduizend gulden. Onze verkoopcijfers zullen dan nog enorm verder groeien en die nieuwe auto is natuurlijk ook uitermate interessant voor een bedrijf als Budget. Want het is wél een echte Jaguar, en dat is toch altijd een heel bijzondere auto. Luxueus, stijlvol, dynamisch en buitengewoon goed van kwaliteit.'

Budget Rent a Car website
Jaguar Nederland website