APC ontwikkelt UPS-managementsupport voor Windows 2000

Datum nieuwsfeit: 01-02-2000

Extra betrouwbaarheid ingebouwd

APC ontwikkelt UPS-managementsupport voor Windows 2000

Utrecht, 1 februari 2000 - APC behoort tot het selecte gezelschap van toonaangevende bedrijven die door Microsoft zijn gevraagd een bijdrage te leveren aan verdere ontwikkeling van het Windows 2000-platform. Microsoft wil APC's expertise op het gebied van managementsoftware aanwenden voor de ontwikkeling van een tweeledig UPS-managementpakket dat in elk besturingssysteem wordt ingebouwd.

Het APC UPS-managementpakket is tweeledig. De eerste component wordt gevormd door een in Windows 2000 ingebouwde basisondersteuning die geschikt is voor de meest gangbare UPS'en. Gebruikt een bedrijf bovendien Windows 2000 samen met een APC UPS, dan biedt dit nieuwe besturingssysteem de gebruiker bovendien uitgebreide en verbeterde beheermogelijkheden. Deze tweede component houdt in dat hij via het besturingssysteem toegang heeft tot een uitgebreide UPS power managementfunctionaliteit. Het samenwerkingsverband tussen APC en Microsoft is een verdere stap in het betrouwbaar en beschikbaar maken van desktops, werkstations en servers die op Windows 2000 gebaseerd zijn.

Geïntegreerd

'Wij hebben APC gevraagd de Windows 2000 UPS-managementcode te schrijven, vanwege hun wereldwijde reputatie als het gaat om betrouwbaarheid en uitgebreide kennis van de ontwikkeling van UPS software,' zegt Keith White, director of marketing Windows, van Microsoft. 'Wij beogen hiermee onze gebruikers met dit geïntegreerde UPS-beheer te helpen om hun bedrijfskritische toepassingen nog meer betrouwbaar en beschikbaar te maken. Op deze manier dragen wij bij aan maximale productiviteit en winstgevendheid.'

Belangrijke rol

'We zijn er trots op dat Microsoft ons een dergelijke belangrijke rol toebedeelt,' zegt Peter Rumsey, vice president van APC's Enterprise Systems Group. 'Deze samenwerking borduurt voort op ons bestaande partnership op het gebied van gemeenschappelijke ontwikkeling van de UPS-beheersystemen voor eerdere versies van Windows NT, de voorganger van Windows 2000. Bovendien zijn we de eerste UPS-leverancier met een Microsoft-certificering voor onze Windows 95- en Universal Serial Bus (USB)-ready/ Windows 98-gebaseerde oplossingen.'

UPS-tabblad

Onlangs ontwierp APC het UPS-tabblad in het Windows 2000 Power Management Control Panel. Dit unieke, tweeledige UPS-support wordt standaard gebruikt voor alle versies van de Windows 2000 CD: Professional, Server, Advanced Server en Datacenter Server. Het Windows 2000 UPS-tabblad geeft verbeterde basissupport voor de meest gangbare UPS'en, en sluit tevens het besturingsysteem uit zichzelf af wanneer er sprake is van langdurige stroomuitval. Ook geeft het systeem waarschuwingen en houdt het gebeurtenissen bij in een speciaal event log.

Driver

Bovendien heeft Microsoft het besturingssysteem voorzien van een geavanceerde driver die het management van APC UPS'en verbetert. Deze driver is ontworpen om de APC's Back-UPS Pro®, Smart-UPS®, Matrix-UPS® and Symmetra® Power Array(TM) te ondersteunen en biedt praktische toegang tot meer geavanceerde functies zoals het monitoren van de batterijstatus, capaciteit en runtime-informatie via het besturingssysteem.

Windows 2000 compatibel

In aanvulling op het ingebouwde support in Windows 2000, zal ook APC's bekroonde software PowerChute® plus Windows 2000 compatibel worden. Dit pakket biedt omvangrijk UPS-managementsupport en is perfect voor klanten die een extensieve vorm van UPS-beheer wensen. 'In deze tijd van e-business is systeembeschikbaarheid en doordacht powermanagement essentieel,' vervolgt Rumsey. 'Onze bijdrage aan de functionaliteit van het Windows 2000 UPS-management zal de betrouwbaarheid van cruciale bedrijfsprocessen versterken.'

APC
American Power Conversion, opgericht in 1981, is een beursgenoteerde onderneming (NASDAQ:APCC) en toonaangevend in het ontwerp, de productie en marketing van noodstroomvoorzieningen en netwerkbeheeroplossingen. Tot het assortiment van APC behoren spanningsonderdrukkers, UPS'en (Uninterruptible Power Supply), apparatuur die stabiele stroomvoorziening bevordert, en non-stop professionele en consulting services. Bovendien geeft het bedrijf speciale software uit voor computers en randapparatuur. De uitgebreide oplossingen van APC, die ontworpen zijn voor thuis -en bedrijfsomgevingen, verbeteren de besturing, beschikbaarheid en de prestatie van communicatie via gevoelige elektronische, netwerken en industriële apparatuur.
APC, dat zijn hoofdkwartier heeft in West Kingston, Rhode Island (VS), behaalde in 1998 een omzet van meer dan 1 miljard US-dollar. Alle genoemde handelsmerken worden impliciet erkend. Additionele informatie over APC en haar wereldwijde end-to-end oplossingen kan worden opgevraagd op de Web site van APC: www.apcc.com

Noot voor redacties