InfoRay ontvangt Technology Pioneer Award

Datum nieuwsfeit: 02-02-2000

InfoRay ontvangt Technology Pioneer Award van World Economic Forum

Tezamen met onder andere Ariba, Red Hat, Priceline.com, Citrix en Siebel

Leusden, 2 februari 2000 - InfoRay is een van de vijftig bedrijven die tijdens het jaarlijkse World Economic Forum in Davos, Zwitserland een 'Technology Pioneer Award' toegekend hebben gekregen. InfoRay ontving de award voor haar technologische innovaties die de wijze waarop zaken worden gedaan in het nieuwe millennium, zal veranderen.

"Dit tijdperk kenmerkt zich door ongekend sterke technologische veranderingen. Het is daarom belangrijk dat we bedrijven bij elkaar brengen die een belangrijke rol spelen bij het bepalen van onze toekomst. Onderlinge samenwerking is daarbij onontbeerlijk," aldus Professor Klaus Schwab, president en oprichter van het World Economic Forum. "Deze bedrijven zijn kenmerkend voor de nieuwe ondernemingen en we streven ernaar om met deze groep samen te werken en ze te steunen."

De 'Technology Pioneers' zijn geselecteerd aan de hand van twee hoofdcriteria: groei en innovatiekracht. De groei is gebaseerd op een driejaarlijks omzetgroeipercentage. De innovatiekracht wordt bepaald door aan de hand van onderzoek en analyse door het World Economic Forum, Deloitte Touche Tohmatsu en experts uit de industrie.

Het World Economic Forum (www.weforum.org) is een onafhankelijke organisatie die er naar streeft een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de wereldomstandigheden. Het organiseert daartoe bijeenkomsten waarbij vooraanstaande vertegenwoordigers uit de wereldpolitiek, het bedrijfsleven en de wetenschap belangrijke ontwikkelingen op wereldniveau aangeven en bespreken. Het World Economic Forum is in 1971 als stichting opgericht en is een onafhankelijke, onpartijdige non-profit organisatie zonder politieke, partijgebonden of nationale banden.

Over InfoRay
InfoRay is een onafhankelijke Nederlandse softwareproducent die haar vleugels heeft uitgeslagen naar de Verenigde Staten. De onderneming heeft een flexibele Internet-architectuur ontwikkeld die het traditionele bedrijven met een complexe backoffice-infrastructuur mogelijk maakt over te stappen op een webcentrische aanpak. Deze architectuur is ook geschikt voor e-commerce- en .com-bedrijven om hun webapplicaties te koppelen aan een solide backoffice die is opgewassen tegen de snelheid van e-business. Met de architectuur van InfoRay zijn de benodigde koppelingen in zeer korte tijd te realiseren - binnen enkele maanden in plaats van jaren. InfoRay helpt ondernemingen om koppelingen te leggen tussen data van zakenpartners, leveranciers en klanten en deze data probleemloos toe te passen binnen e?business oplossingen. Met een Nederlandse vestiging in Leusden is het hoofdkantoor van InfoRay gevestigd in Cambridge, Massachussetts. Het bedrijf telt wereldwijd 75 werknemers. InfoRay is op het World Wide Web te vinden op www.inforay.com

Contactpersoon voor de pers:
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon 023 - 562 82 08,
(perlitaf@monogram.nl)