HP maakt plannen bekend voor E-servicecenter

Datum nieuwsfeit: 02-02-2000
Hewlett-Packard persbericht

E-SERVICECENTER: BEDRIJFSKRITISCHE INFRASTRUCTUUR VOOR WEBAPPLICATIES EN E-SERVICES

Amstelveen, 2 februari 2000 Hewlett-Packard heeft zijn plannen bekendgemaakt voor het e-serviceCenter. Een complete server-, netwerk- en opslaginfrastructuur voor bedrijfskritische applicaties, internetoplossingen en e-services. Het e-serviceCenter vertegenwoordigt de evolutie van het datacenter en richt zich op dotcom-bedrijven, dienstverleners en andere organisaties, die hun bedrijfsvoering via internet uitbreiden. De complete oplossing omvat continue beschikbaarheid van e-services, capaciteit op aanvraag, directe wereldwijde connectiviteit, complete beveiliging en flexibel end-to-end beheer.

Naar aanleiding van succesvolle ervaringen met op het web actieve organisaties heeft HP ervoor gekozen de volgende belangrijke producten en diensten onderdeel te maken van het e-servicesCenter:

HP-UX Workload Manager (WLM) en uitgebreide Process Resource Manager (PRM) voor betere beheermogelijkheden.

HP 9000 Enterprise Server V2600 en V2600 SCA (Scalable Computing Architecture) en instant capaciteit op aanvraag (iCOD) voor schaalbaarheid en flexibele capaciteit.

HyperFabric 2000 voor optimale connectiviteit.

HP-UX Workload Manager
Moderne bedrijfsvoering vereist een nieuw soort hulpmiddel voor workload- en systeemoptimalisatie. Een voorbeeld hiervan is HPs nieuwe HP-UX WLM, een op doelstellingen gebaseerde resource-beheeroplossing voor UNIX-systemen. HP-UX WLM wijst systeembronnen automatisch toe aan bedrijfsprioriteiten. IT-beheerders definiëren bedrijfsdoelstellingen die de toewijzing van CPU-capaciteit bepalen, waardoor eindgebruikers zeker zijn van consistente responstijden.

De PRM-uitbreidingen helpen systeembeheerders de complexiteit van het netwerk te reduceren. PRM Analyze verzamelt accountingdata en genereert rapporten. Hiermee kunnen internet- en applicatieproviders nu ook de billing automatiseren.

HP 9000 Enterprise Server V2600
Het internet en de nieuwe bedrijfsmodellen vergroten de behoefte aan betere prestaties en de vraag naar onmiddellijke toegang tot extra capaciteit. HPs krachtige V2600 server is gebaseerd op de nieuwe PA-8600-processor, op dit moment de snelste (leverbare) processor in de markt. Huidige V2500-gebruikers kunnen overstappen op de V2600 met een eenvoudige wisseling van het CPU-bord. Het systeem is ook beschikbaar in SCA-configuraties, een uitbreiding die de hoogste prestaties biedt voor business intelligence en rekenintensieve applicaties.

De nieuwe V2600 server beschikt over instant Capacity-on-Demand (iCOD) voor gebruikers met behoefte aan flexibele uitbreiding van de verwerkingscapaciteit. Gebruikers kunnen iCOD CPUs per direct activeren en direct winstmogelijkheden benutten die ze anders zouden missen door gebrek aan verwerkingscapaciteit.

HyperFabric 2000
De HP 9000 HyperPlex technologie biedt datacenters flexibiliteit en optimale beschikbaarheid met HyperFabric 2000. HP HyperFabric 2000 verbindt tot 128 individuele HP 9000 Enterprise Servers. Gebruikers kunnen hiermee de prestaties van applicaties vergroten en de schaalbaarheid en betrouwbaarheid verbeteren tot ver boven het niveau van grote SMP-systemen.

Met het e-servicesCenter, in combinatie met HPs toonaangevende bedrijfskritische support- en adviesdiensten, kunnen gebruikers beschikken over een complete, voor internet geschikte, end-to-end oplossing.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk