Rectificatie bericht samenwerking AOL Europe en Top Jobs

Datum nieuwsfeit: 02-02-2000

AOL Europe en Top Jobs on the Net gaan samenwerken

Amsterdam, 2 februari 2000 - Topjobs.net plc, Europa's grootste Internet-aanbieder van carrières voor hoger opgeleiden en moedermaatschappij van de Nederlandse website TopCarrières op het Net, heeft een Europese overeenkomst gesloten met AOL Europe. De overeenkomst geldt voor de landen Groot-Brittannië, Duitsland, Nederland, Zweden en Zwitserland en betreft een samenwerkingsverband tussen de carrièresites van Topjobs.net plc en de AOL- en CompuServe-diensten gedurende het jaar 2000.

Voor Nederland betekent deze overeenkomst dat TopCarrières op het Net de belangrijkste partner wordt van CompuServe op het gebied van vacatureservices. Hoger opgeleiden die op zoek zijn naar een nieuwe baan hebben voortaan via de site van CompuServe rechtstreeks toegang tot het vacatureaanbod bij TopCarrières op het Net. Daarnaast zal er informatie worden aangeboden op het gebied van loopbaan- en carrièreplanning.

Andreas Schmidt, President van AOL Europe zegt over de overeenkomst: "Deze samenwerking past precies in de strategie van AOL Europe om AOL een essentieel onderdeel van het dagelijks leven te maken door eersteklas service en informatie aan de klanten te bieden".

Samenwerking AOL Europe en moeder TopCarrières op het Net

Victor Kaminski, President van topjobs.net plc zegt over de overeenkomst: "Deze samenwerking geeft aan hoeveel vertrouwen AOL in ons heeft bij het online bij elkaar brengen van hoger opgeleide werkzoekenden en werkgevers. Het ondersteunt onze doelstelling om de belangrijkste Internet-aanbieder van carrières in Europa te worden. Wij geloven dat overeenkomsten als deze de waarde van ons merk verstevigen en dat hierdoor onze sites in Europa, op dit moment onze belangrijkste groeimarkt, nog beter bezocht zullen worden".

De algemene web site www.topjobs.net, via welke pagina ook de Nederlandse website www.topcarrieres.nl te bezoeken is, heeft in het laatste kwartaal van 1999 in totaal bijna 3 miljoen bezoekers getrokken: 41 % meer dan in het derde kwartaal en een groei van 379% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Over TopCarrières op het Net:
TopCarrières op het Net maakt deel uit van de Top Jobs on the Net-groep, met vestigingen in Groot-Brittannië, Ierland, Zwitserland, Polen, Australië, Thailand, Zweden, Nederland, Noorwegen en de Verenigde Staten. De Verenigde Staten geldt als een testmarkt in een beperkt aantal staten. De groeistrategie van het concern is gericht op het vergroten van het marktaandeel in de bestaande landen en uitbreiding naar andere Europese landen.

Bij TopCarrières op het Net wordt op basis van de wervingsfrequentie en marketingdoelstellingen van de klant een dienstenpakket op maat samengesteld. Dit pakket biedt bedrijven en organisaties, naast het plaatsen van vacatures, de mogelijkheid zich ook op de website als goede werkgever te presenteren. Daarnaast biedt TopCarrières een uitgebreide Customer Service, door samen met de klant op basis van de actuele status steeds de meest effectieve wervingsaanpak of wervingsstrategie in te zetten. TopCarrières op het Net richt zich vooral op bedrijven die op regelmatige basis behoefte hebben aan hoger opgeleide medewerkers.

Over AOL Europe:
AOL Europe is een joint venture tussen America Online Inc. en Bertelsmann AG, Europa's grootste mediagroep. Deze groep heeft in totaal een bereik van 2,8 miljoen huishoudens in 9 Europese landen.
AOL Europe is Europa's belangrijkste service provider op het gebied van Internet, online en e-commerce. Gevestigd in Hamburg en Londen levert AOL Europe met merken als AOL, CompuServe en Netscape online

services en portals in 9 Europese landen. Het merk AOL richt zich met name op de particuliere en CompuServe met name op de professionele markt.

Noot voor redacties