Duitse paardenfokker Werner Schockemohle overleden

Datum nieuwsfeit: 02-02-2000
Hoefnet

Werner Schockemöhle overleden

De Duitse paardenfokker Werner Schockemöhle, broer van de bekende springruiters Alwin en Paul, is op 1 februari op 60-jarige leeftijd na een lang ziekbed overleden.

Werner Schockemöhle stamt uit een familie, waarin alles om paarden draaide. Terwijl zijn twee jaar oudere broer Alwin en zijn zes jaar jongere broer Paul zich toelegden op de springsport en tot de beste springruiters van de wereld behoorden, wijdde Werner zich aan de fokkerij.

Zijn uitgebreide kennis van zaken legde hij vast in talrijke vakpublicaties en werd als fokexpert in binnen-en buitenland zeer gewaardeerd. Werner Schockemöhle, die onder andere lid was van de concourscommissies Hannover en Oldenburg, trad ook op als jurylid tijdens nationale-en bondskampioenschappen. Vorig jaar ontving hij voor zijn buitengewone staat van dienst de "Gustav-Rau-Medaille" van de Duitse Hippische Sportbond.