Euro 100 miljoen voor Europese uitbreiding Interxion

Datum nieuwsfeit: 02-02-2000

P E R S B E R I C H T

EURO 100 MILJOEN VOOR EUROPESE UITBREIDING INTERXION Record investering in onafhankelijke Europese Internet Exchange Centers

Amsterdam, 2 februari 2000 - InterXion (spreek uit Inter-Action), de eerste pan-Europese aanbieder van Internet Exchange Centers heeft een financiering van Euro 100 miljoen aangetrokken om in het komende half jaar in elf Europese steden uit te breiden. Het kapitaal is verstrekt door een groep ervaren investeerders, Baker Communications Fund, Bear Stearns Merchant Banking, Fleet Equity Partners, Morgan Stanley Dean Witter, Residentie Investments en Paribas Deelnemingen N.V.

Met een netwerk van, in eerste instantie, 11 locaties neemt InterXion een voorsprong in de nieuwe categorie van onafhankelijke Internet Exchange Centers die cruciaal zijn om de voor Internet in Europa benodigde interconnectie en flexibiliteit te waarborgen. Met deze investering breidt InterXion uit naar belangrijke markten zoals Brussel, Düsseldorf, Lyon, Madrid, Milaan, Stockholm en Wenen in aanvulling op de bestaande faciliteiten in Amsterdam, Frankfurt, Londen en Parijs.

InterXion biedt een oplossing voor een toenemend probleem bij de explosieve groei van het Internetgebruik in Europa. Om de toename in gebruik aan te kunnen is een systematische uitbreiding van de infrastructuur noodzakelijk. InterXion's alom tegenwoordige Internet Exchange Centers maken het ISP's, ASP's, web hosting- en content providers mogelijk om spraak- en Internetverkeer efficiënt af te handelen en te verbinden met Europa's belangrijkste telecommunicatienetwerken. Klanten van InterXion kunnen in deze neutrale, streng beveiligde faciliteiten gebruik maken van deskundige ondersteuning bij het installeren, beheer en onderhoud van hun systemen, waardoor zij sneller toegang hebben tot de Europese markten en een hogere kwaliteit van diensten kunnen realiseren.

"Ons bedrijf, bemand door ervaren Internet- en telecommunicatiedeskundigen, heeft zich gevestigd als marktleider op het gebied van managed connectivity, een noodzakelijke ondersteuning van de explosief groeiende breedband- en IP data diensten in Europa. Het hoge groeitempo van glasvezel, Internet Service, en andere Internet infrastructuur overstijgt Europa's capaciteit voor natuurlijke groei. Onze Europese Internet Exchange Centers sluiten nauw aan bij de unieke technische en geografische uitdagingen van deze markt", zegt Bart van den Dries, oprichter en CEO van InterXion.

InterXion heeft vooraanstaande klanten zoals Carrier1, Cignal, eircom, IX-net, MCI WorldCom en samenwerkingen met DE-CIX in Frankfurt en andere Europese Internet exchanges, consortia van top ISP's. InterXion investeert voortdurend in het netwerk van Europese Internet Exchange Centers. Hiermee zal InterXion de strategie om - daar waar de Europese Internetwegen elkaar kruisen - in geavanceerde faciliteiten diensten met toegevoegde waarde te bieden, versneld kunnen realiseren. Hiermee draagt InterXion oplossingen aan voor de zorgen, van zowel providers als gebruikers, over congestie en betrouwbaarheid.

"Het Internet van nu is gebouwd als een ad hoc structuur met beperkte maatregelen voor betrouwbaarheid en beschikbaarheid. InterXion verbetert de betrouwbaarheid en kwaliteit van onze dienstverlening en ondersteunt ons bij het beheer van ons netwerk" zegt Harald A. Summa, Managing Director of eco Electronic Commerce Forum e.V., die verantwoordelijk is voor DE-CIX, de Duitse Internet exchange. "De specifieke diensten van InterXion zijn belangrijk voor de ontwikkeling van het Internet in Europa en helpen ons concurrerend te blijven".

Met 11 geïntegreerde operationele Centers, beschikt InterXion binnen een half jaar over de meest uitgebreide dekking van onafhankelijke Internet Exchange Centers in de belangrijkste Europese markten. Met het voordeel van deze voorsprong voorziet InterXion in een one stop shop voor carriers, ISP's en ASP's die direct toegang willen hebben tot de belangrijkste markten in Europa. De investeerders hebben wereldwijd ervaring in het helpen opzetten van belangrijke netwerken en Internet infrastructuurbedrijven. Zij hebben uitdaging op een passende wijze aan te pakken en om de enorme marktmogelijkheden te benutten.

InterXion heeft inmiddels belangrijke strategische allianties gevormd met andere toonaangevende Internet infrastructuurbedrijven waaronder Akamai Technologies. "Wij zijn verheugd dat InterXion door heel Europa gaat uitbreiden. Op dit cruciale punt is hun dienstverlening een belangrijk instrument in de verdere ontwikkeling van het Web. Een betere prestatie bij het leveren van inhoud en toepassingen over het Internet is in ons belang en wij zijn dan ook van plan om gebruik te maken van de meeste Europese faciliteiten van InterXion" zegt Jonathan Seelig, vice president Strategy en Corporate Development van Akamai Technologies.

Profiel InterXion:
InterXion (hoofdkantoor in Amsterdam) is toonaangevend in de ontwikkeling en het beheer van onafhankelijke Internet Exchange Centers voor Internet Service Providers, e-commerce providers en telecombedrijven in Europa. De bestaande faciliteiten van InterXion in Amsterdam, Frankfurt, Londen en Parijs breiden voortdurend uit. Alle faciliteiten zijn verbonden met de belangrijkste nationale en internationale carrier netwerken en met de Europese Internet exchanges. Elk Internet Exchange Center levert diensten met toegevoegde waarde, speciaal ontworpen voor de specifieke behoeften van geavanceerde netwerken zoals interconnectie tussen ISP's en Carriers voor data en voice, hubbing en switch partitioning. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om via de Virtual Dealing Room op een beveiligd deel van het Internet telecomminuten en bandbreedte te verhandelen. De faciliteiten zijn beveiligd en voorzien van uitgebreide glasvezelbekabeling, airconditioning en UPS.

Noot voor redacties