Psion en Motorola ontwikkelen samen draadloze informatie

Datum nieuwsfeit: 02-02-2000

PSION EN MOTOROLA WERKEN SAMEN BIJ HET ONTWIKKELEN VAN DRAADLOZE INFORMATION DEVICES

Hoofddorp, 2 februari 2000 - Psion PLC en Motorola Inc. kondigen een onderlinge samenwerking aan voor het ontwikkelen van mobile internet apparaten, gebaseerd op de volgende generatie Symbian technologie. Psion en Motorola zullen samen draadloze Information Devices ontwikkelen voor gebruik van draadloze netwerken in Europa, Noord Amerika, Azi
ë en andere wereldmarkten.

Een gezamenlijk ontwikkelingsteam is opgericht en de ontwikkeling van het eerste product vordert. De bedrijven verwachten een wereldwijde lancering van het product in de eerste helft van volgend jaar. Het product zal geïntegreerde voice- en datamogelijkheden bevatten en is ontworpen om het internet in je binnenzak mee te kunnen nemen. De producten zullen apart door Psion en Motorola in de markt gezet worden, over een op Symbian gebaseerde technologie beschikken en het logo dragen van beide bedrijven.

David Levin, CEO van Psion, vertelt: "Deze overeenkomst brengt Psion's mobile computing ervaring en expertise samen met Motorola's marktleidende draadloze technologie en wereldwijde marketingkracht om producten gebaseerd op Symbian technologie te ontwikkelen. Deze overeenkomst betekent een sterke bevestiging voor Symbian en een grote stap voorwaarts voor Psion; het laat zien dat Psion een vooraanstaande rol speelt in de toekomst van mobile internet." Frank Lloyd, Motorola, vice-president en algemeen directeur, Strategie & Business Development zegt: "We zijn blij om samen te werken met Psion, één van de oprichters van Symbian, zodat we innovatieve draadloze producten kunnen ontwikkelen voor de mobiele professional. Met Psion's ervaring in mobile computing en Motorola's leidende rol in draadloze technologie, kunnen we krachtige en draadloze mobile internetproducten aanbieden." Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randapparatuur. De Psion producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers en distributeurs.

Noot voor redacties