Politieberichten Friesland

Korps: Friesland, plaats: Regio 02-02-2000

Politieberichten van 2 februari 07.00 uur tot en met 13.00 uur/

Donkerbroek: aanrijding met koe
Woensdag 2 februari omstreeks 06.55 uur reed een 58-jarige man uit Lippenhuizen met zijn auto over ?t West onder Donkerbroek. Ter hoogte van perceel 15 liepen twee koeien (zonder verlichting) op de weg. De bestuurder kon één van de koeien niet ontwijken. Hierbij raakte de koe waarschijnlijk niet gewond, want na de aanrijding ging het dier er vandoor. Auto liep schade op aan de motorkap, bumper en koplamp. De koeien waren van een 51-jarige boer uit Donkerbroek. Zij waren uit een nabijgelegen weiland ontsnapt.

Terwispel: aanrijding
Dinsdag 1 februari omstreeks 22.15 uur vond op de Koaibosk ter hoogte van de
BP-pomp onder Terwispel een eenzijdig ongeval plaats. Een bromfietsbestuurder, een man van 20 jaar uit Gorredijk, reed in de richting van Gorredijk, komende uit de richting Lippenhuizen. Plotseling zag hij voor zich een ree de weg oversteken. Hij bleef het dier nakijken en lette daarbij niet op wat er voor hem op de weg stilstond. hij reed tegen de achterzijde van de stilstaande oplegger aan. Hij raakte niet gewond, doch zijn bromfiets raakte wel beschadigd.

Heerenveen: inbraak bedrijf
Afgelopen nacht werd ingebroken bij het bedrijf Hokus Pokus aan de Dracht te Heerenveen. Door een dakkoepel los te schroeven, is men het bedrijf binnengekomen. Aangifte is gedaan door een vrouw van 53 jaar uit Heerenveen. Uit het bedrijf is wat wisselgeld meegenomen.

Voor meer informatie: 058 - 880 8272.