AXA Verzekeringen distantieert zich van Ca$hback-actie

Keywords: Actueel, nieuws, nieuwsberichten

AXA Verzekeringen distantieert zich van Cashback-actie

2 februari 2000

"Wie nu een multimedia 'droomcomputer' koopt, krijgt over vijf jaar het volledige aankoopbedrag terug". Dit belooft de in Den Haag gevestigde Stichting Ca$hback. De terugbetaling zou zijn gegarandeerd door "AXA Verzekerd Garandement". Op verschillende plaatsen wordt bekendheid gegeven aan het zogenaamde "Cashback 2000-systeem".

Stichting Ca$hback probeert door deze berichtgeving mee te liften op de sterke merknaam van AXA Verzekeringen en maakt daarbij wederrechtelijk gebruik van de bij het Benelux-merkenbureau geregistreerde naam van een door AXA Verzekeringen gevoerd levensverzekeringsproduct.

De stelling dat terugbetaling onder het cashback-systeem gegarandeerd zou zijn door AXA Verzekerd Garandement is feitelijk onjuist. AXA Verzekeringen garandeert een dergelijke terugbetaling niet. AXA Verzekeringen is in het geheel niet bij deze actie betrokken. De cashback-actie van Stichting Ca$hback is hierdoor misleidend en bovendien wordt de goede naam van AXA Verzekeringen in diskrediet gebracht. AXA Verzekeringen Zij distantieert zich nadrukkelijk van deze actie van de Stichting Ca$hback en mogelijke andere betrokkenen. Inmiddels zijn juridische stappen ondernomen om elke associatie van deze actie met AXA Verzekeringen te beëindigen.