SCO annonceert Tarantella voor SuSE Linux

Datum nieuwsfeit: 03-02-2000

SCO ANNONCEERT TARANTELLA VOOR SuSE LINUX

Krachtige web-enabling software voor toonaangevend Linux-platform; bedrijven brengen software samen uit, SuSE met demo op LinuxWorld Expo

Amsterdam, 3 februari 2000 - Tijdens LINUXWORLD EXPO 2000 maakte SCO (NASDAQ:SCOC) en SuSE vandaag bekend dat de Tarantella "web-enabling" software van SCO wereldwijd geleverd gaat worden aan klanten van SuSE Linux. SCO maakt de Tarantella-websoftware geschikt voor het SuSE Linux-platform en gaat samen met SuSE de software aan diens klanten leveren.

SuSE verzorgt een demonstratie van Tarantella in stand 419 op de LinuxWorld Expo in New York, van 2 tot en met 4 februari. Tarantella voor SuSE Linux komt uit in het tweede kwartaal van 2000.

De cross-platform Tarantella-software van SCO biedt klanten van SuSE browsertoegang tot toepassingen voor Windows, Linux en UNIX op het Internet of op intranetten. Met Tarantella kunnen systeembeheerders servertoepassingen centraal inzetten en beheren voor nagenoeg elke client, waar ook ter wereld.

"Wij beschouwen SuSE als een toonaangevend platform in de Linux-wereld en we denken dat haar klanten bijzonder veel profijt van Tarantella zullen hebben", zegt Dirk-Peter van Leeuwen, director Northern Europe bij SCO. "Bovendien betekent de beschikbaarheid van Tarantella op SuSE Linux dat een grote nieuwe groep gebruikers wordt bereikt. Wij hebben hoge verwachtingen van de gezamenlijke marketing door SCO en SuSE van Tarantella en wij verheugen ons erop dat we Tarantella nu ook in de Linux-gemeenschap kunnen introduceren."

"Het opnemen van Tarantella in het pakket van SuSE Linux-toepassingen betekent een groot voordeel voor onze klanten", aldus Dirk Hohndel, CTO van SuSE Linux AG.
"Tarantella op SuSE Linux-servers is een krachtige oplossing voor bedrijven die toegang moeten hebben tot toepassingen en betekent een rendabel en functioneel superieur alternatief voor de gangbare methoden."

Tarantella biedt maximale flexibiliteit
De installatie van nieuwe software verloopt sneller door de nieuwe toepassings- en platformwizards die in Tarantella zijn ingebouwd. Met behulp van de platformwizards kunnen systeembouwers Tarantella gemakkelijk aanpassen om besturingssysteem-specifieke functies optimaal te benutten. De toepassingswizards verzorgen de toegang tot veelgebruikte toepassingen als Microsoft Office, zodat systeembeheerders deze nuttige software snel en eenvoudig in gebruik kunnen nemen en beheren.

Tarantella is beschikbaar voor tal van platforms, zoals SuSE Linux, Compaq Tru64 UNIX, HP-UX, IBM AIX, Siemens Reliant UNIX, Sun SPARC Solaris, SCO OpenServer, SCO UnixWare, Caldera OpenLinux en TurboLinux. Meer informatie vindt u op het volgende adres: tarantella.sco.com

Profiel van SCO
SCO is wereldleider op het gebied van op een server draaiende software voor bedrijfstoepassingen in een netwerkomgeving. SCO is de grootste leverancier ter wereld van besturingssystemen voor UNIX-servers en de belangrijkste producent van netwerksoftware die clients (zoals PC's, grafische werkstations en NC's) via een Webtop toegang geeft tot bedrijfskritische toepassingen op alle denkbare netwerkservers. SCO is ontwerper van Tarantella, de eerste web-enabling software voor netwerksystemen ter wereld. De verkoop en ondersteuning van SCO-producten vindt plaats via een wereldwijd netwerk van distributeurs, dealers, systeemintegrators en OEM's. Meer informatie is beschikbaar op de website van SCO: www.sco.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV SCO Benelux
Saskia Brandt Dirk Peter van Leeuwen
Tel.: + 31 20 5304336 Tel.: + 31 36 5226979
E-mail: (saskiab@text100.nl) E-mail: (dirkl@sco.com)