Antwoord kamervragen over toepassing van het mvv-vereiste

Datum nieuwsfeit: 03-02-2000
Tweede Kamer der Staten Generaal

aanh9900.556 toepassing van het mvv-vereiste

Gemaakt: 4-2-2000 tijd: 15:2

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
3 februari 2000

Bijgaand treft u aan de antwoorden op de kamervragen die het lid Halsema heeft gesteld over de toepassing van het mvv-vereiste.

Exemplaren voor het lid Halsema en de afdeling voorlichting van Uw Kamer zijn bijgevoegd.

De Staatssecretaris van Justitie,

Antwoord van de Staatssecretaris van Justitie over de toepassing van het mvv-vereiste (ingezonden 12 januari 2000).

1 t/m 7.

Voor de beantwoording van deze vragen verwijs ik u naar mijn brief van heden aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal (kenmerk 5002821/99/DVB). Bij deze brief wordt het evaluatierapport inzake het wettelijk mvv-vereiste aangeboden en ingegaan op het algemeen advies van de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACV) van 28 december 1999. Voorts word hierin aangegeven dat ik voornemens ben, mede gelet op de strekking van het advies van de ACV en de in het evaluatierapport gesignaleerde knelpunten, artikel 52a Vreemdelingenbesluit te wijzigen en te voorzien in een aantal nieuwe vrijstellingscategorieën.