Nieuwe Nissan Vanette Installateur

Datum nieuwsfeit: 03-02-2000
Vindplaats 2
AutoRai

Instappen en wegrijden met de Nissan Vanette Installateur 31-1-00. Met de Vanette Installateur, een primeur op de BedrijfsautoRAI 2000, toont Nissan aan dat het zeer gericht inspeelt op de vraag uit de markt naar een branchegerichte vervoersoplossing. Deze speciale Vanette is een kant-en-klaar ingerichte auto voor de installatietechnische branche, een groeiende sector met momenteel ruim 10.000 bedrijven.

Met de Vanette Installateur biedt Nissan een compleet ingerichte serviceauto, in dit geval voor loodgieterswerkzaamheden. De inrichting laat zich echter in een handomdraai veranderen voor andere installatiedisciplines. Als basis dienen de Vanette E en de Vanette Cargo. Deze autos hebben standaard stuurbekrachtiging en standaard een linker- en een rechterschuifdeur. Bovendien zijn op de Vanettes diverse extras te leveren zoals airco, airbag, centrale vergrendeling en elektrisch te bedienen ramen. De Vanette E heeft een laadvolume van 3,8 m³, de laadruimte is via een achterklep te bereiken. De Cargo heeft 4,8 m³ laadruimte en beschikt over twee achterdeuren.

Serviceauto
De lichte bedrijfsauto is vooral bedoeld voor ondernemers die regelmatig klanten bezoeken voor reparatie- en servicewerkzaamheden. Iedere ondernemer kan naar de Nissan bedrijfswagendealer stappen om de serviceauto op maat te bestellen. De inrichting van de autos wordt verzorgd door Edström Bedrijfswageninrichtingen in Den Haag.

In de stellingen tegen de beide zijwanden krijgen alle onderdelen en gereedschappen op overzichtelijke wijze een plaats. Het Amersfoortse Trim-Line houdt zich bezig met de belettering. Een opvallende en herkenbare serviceauto verhoogt de naamsbekendheid in de regio. Het voordeel van de Vanette Installateur is dat de ondernemer snel een bedrijfsauto op maat geleverd krijgt, die bovendien voorzien is van de bedrijfsnaam. Alles is op één adres, dat van de Nissan dealer, geregeld.

In veel opzichten is de Vanette een praktische bedrijfsauto. De grote schuifdeuren aan weerskanten zijn wat dat betreft onovertroffen. Ze bieden gemakkelijk toegang tot het interieur. Tel daar de zestien centimeter langere wielbasis bij op en direct wordt duidelijk dat de laadruimte van de Cargo nog een stuk groter is dan die van de Vanette E. De Vanette E is voorzien van een volledige tussenwand.

Er valt te kiezen uit twee motoren. De 2,3 liter dieselmotor levert 54 kW/73 pk. Het maximumkoppel van 145 Nm wordt bereikt bij 2.300 toeren per minuut. De motor is vooral ontworpen voor een gunstig verbruik en soepele rijeigenschappen. Daarnaast is de Vanette leverbaar met een 1,6 liter benzinemotor van 71 kW/97 pk.