Seat Cordoba Vario Van beleeft primeur op RAI 2000

Datum nieuwsfeit: 03-02-2000
AutoRai

Seat Cordoba Vario Van beleeft primeur op de RAI 21-12-99. Tijdens de Bedrijfsauto RAI 2000 (3 t/m 12 februari 2000) presenteert Seat op standnummer 401 in de Oosthal haar oplossingen voor klein vervoer. Voor het eerst laat Seat de Van-uitvoering zien van de nieuwe Cordoba Vario. De vertrouwde Inca en Alhambra Van ontbreken natuurlijk ook niet op de stand.

Seat Cordoba Van
In oktober van dit jaar introduceerde Pon Car, de Nederlandse importeur van het Spaanse merk Seat, maar liefst vier nieuwe modellen: de Ibiza, Cordoba 2-deurs, Cordoba 4-deurs en de Cordoba Vario. Laatstgenoemde valt bij iedereen in de smaak die op zoek is naar een veelzijdige, wendbare, uiterlijk compacte auto met een zeer ruime bagageruimte. Pon Car heeft nu op basis van deze personenauto-uitvoering een Van ontwikkeld.

Het eerste dat opvalt bij de nieuwe Cordoba Vario Van is het nieuwe gezicht. Het krachtige, sportieve front heeft veel familietrekjes van de Seat Toledo. De nieuwe grille en motorkap, grotere koplampen, een forsere voorspoiler en grotere luchtinlaten maken de Cordoba Vario Van tot een stoere verschijning.

Tegemoetkomend aan de wettelijke eisen heeft de Van-uitvoering van de Cordoba Vario een verhoogd dak, deels geblindeerde zijramen (uitgevoerd in "glasslook" met antracietgrijze lak) en een laag schot tussen de cabine en de laadruimte. Deze ombouw doet niets af aan de lijn van de Cordoba Vario, daar de daklijn vloeiend oploopt vanaf de voorruit. Luxe tapijtbekleding in het vergrote laadruim benadrukt het zeer verzorgde voorkomen van de Cordoba Vario Van. Vanzelfsprekend brengt de ombouw een vergroting van de laadcapaciteit mee. De Vario Van biedt door het verhoogde dak circa 1700 liter laadruimte.

Het dashboard en de middenconsole zijn volledig nieuw. Tevens zijn de interieurkleuren en bekledingsstoffen nieuw.

De Cordoba Vario Van is verkrijgbaar in vier uitrustingsniveaus: Stella, Stella Plus, Signo en Sport. Iedere Vario Van is standaard uitgerust met onder andere een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, stuurbekrachtiging, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, een in hoogte verstelbaar stuurwiel en een bestuurdersairbag. Vanaf Stella Plus is de Vario Van standaard uitgerust met een geïntegreerde radio met groot display, elektronisch regelbare verwarming en elektrisch bedienbare zijruiten. Nog meer comfort biedt de Signo-uitvoering. Het Signo-pakket omvat naast het Stella Plus-pakket onder andere een passagiersairbag, een thermosstatisch geregelde airconditioning, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels , een boordcomputer (niet op de 1,6 55 kW). Het Sport-pakket met standaard ABS en EDS, sportstoelen, een leren stuurwiel en versnellingspook, zijairbags en lichtmetalen velgen geven de auto een zeer sportieve uitstraling.

Een uitgebreid motorenprogramma, bestaande uit drie benzine- en drie direct ingespoten dieselmotoren, is leverbaar voor de Vario Van. De instapmotor is een 1, 4 l benzinemotor met een vermogen van 44 kW/60 pk. Daarnaast is er een 1,6 l (55 kW/75 pk) en een 1,6 l (74 kW/100 pk) benzinemotor leverbaar. Het dieselaanbod bestaat uit: 1,9 SDi (50 kW/68 pk), 1,9 TDi (66 kW/90 pk) en 1,9 TDi (81 kW/110 pk).

De Cordoba Vario Van is vanaf heden leverbaar en heeft een vanaf-prijs van NLG. 24.750,-- (excl. BTW).

Seat Inca
Tijdens de Bedrijfsauto RAI 1996 debuteerde de Seat Inca, een compacte besteller met een laadvermogen tussen de 609 en 660 kg. Met behoud van een rijgedrag op personenautoniveau heeft de Inca een laadruimte van 2900 liter bij een bruto laadvermogen van maximaal 660 kg. Een lage laadvloer en asymmetrisch gedeelde achterdeur zorgen voor optimaal praktisch laden en lossen.

De Inca Van is standaard voorzien van onder andere stuurbekrachtiging, een derde remlicht, een in hoogte verstelbaar stuur getint glas, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, een bestuurdersairbag. Tevens is er een Plus-pakket, bestaande uit onder andere mistlampen vóór, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening en elektrische ramen vóór leverbaar.

De Inca wordt aangeboden in combinatie met drie verschillende motoren. De 1,4 l benzinemotor heeft een vermogen van 44 kW/60 pk. Daarnaast zijn er twee dieselmotoren: een 1,9D met een vermogen van 47 kW/64 pk en een 1,9 direct ingespoten diesel (47 kW/ 64 pk).

De Inca Van is leverbaar vanaf NLG. 17.055,-- (excl BTW).

Alhambra Van
Naar beschikbaar laadvolume gerekend is de Alhambra Van de grootste Seat bedrijfswagen., met circa 3500 liter laadruimte. In verband met de wettelijke eisen is de Van-uitvoering uitgerust met twee stoelen, geblindeerde zijruiten door middel van een "glass-look" en een tussenschot van polyester met een groot raam. Tevens is de binnenruimte en de laadvloer gestoffeerd. Verder is de auto gelijk aan de specificaties van de Alhambra in personenauto-uitvoering.

Er zijn twee uitrustingsniveaus beschikbaar: de Comfort en de Luxe. Het motorenaanbod bestaat uit een 2.0 en een 1.8 20V Turbo benzinemotor. Daarnaast zijn er twee direct ingespoten turbodiesels met een vermogen van 66 kW/90 pk en 81 kW/110 pk. De Alhambra Van is leverbaar vanaf NLG. 40.700,-- (excl. BTW).