Candle Corporation breidt dienstenplatform uit met internet

Datum nieuwsfeit: 03-02-2000

<<...>>
Making applications work
and work together

Candle Corporation breidt dienstenplatform uit door integratie Internet-infrastructuur van TIBCO Software

Nieuwegein, 3 februari 2000 - Candle Corporation heeft haar CandleNet Roma E-business-platform uitgebreid door integratie met de Internet-infrastructuurtechnologie van TIBCO Software Inc. (Nasdaq: TIBX). TIBCO is een vooraanstaande leverancier van real-time infrastructuur voor e-business. Candle zal de TIBCO TIB®/Rendezvous(tm) toepassingsbibliotheken (API's) opnemen in de computerarchitectuur van CandleNet Roma e-business Platform. Daarmee krijgen klanten de beschikking over de TIBCO-interfaces die vereist zijn om een Internet infrastructuur, portaalsystemen en e-business back-end-toepassingen te ontwikkelen. TIBCO levert de enige publicatie-/abonnementstechnologie die als standaard voor deze Internet-toepassingen wordt gezien.

"De explosieve groei in de EAI-markt wordt gestimuleerd door de behoefte aan grotere flexibiliteit en hogere snelheid naar de markt om daarmee een concurrentievoordeel te verkrijgen," zegt Tony D'Errico, vice-president en directeur van de E-Business Group van Candle Corporation. "Dit betekent een snelle integratie van ongelijksoortige toepassingen, waarmee nieuwe manieren van zakendoen te kunnen ondersteunen. Door de samenwerking met TIBCO kunnen we klanten voorzien van oplossingen, waarin de vitale elementen snelheid, flexibiliteit, makkelijke integratie, lagere kosten en goede beschikbaarheid worden gecombineerd."

"Bedrijven in iedere branche, met name de financiële wereld, worden zich bewust van de noodzaak om een eersteklas uitwisselingssysteem op te nemen in hun beheers- en zoekdiensten," zegt Fred Meyer, vice-president productbeheer van TIBCO Software. "Deze bedrijven verstevigen hun concurrentiepositie met een reeks van direct leverbare commerciële A-merkproducten, en CandleNet levert het platform om deze te combineren."

Publicaties en abonnementen: Real-time-communicatie van één naar velen De CandleNet Roma API-koppeling naar TIB/Rendezvous vormt voor de klant een uitbreiding van de multicast publicatie-/abonnementstechnologie van TIBCO, waarmee real-time informatie naar een groot bestand kan worden verstuurd. Elk bericht gaat slechts één keer over het netwerk; de TIB/Rendezvous-software zorgt ervoor dat het alle klanten op het net bereikt. Volgens het conventionele 'één-op-één'-model wordt het bericht afzonderlijk naar elke ontvanger verzonden, wat een grotere netwerkbelasting betekent. Met de publicatie-/abonnementstechnologie van TIBCO blijft de abonnee anoniem. De Roma-gebruikers profiteren zo van de snelheid van de publicatie-/abonnementstechnologie en de vraag-en-antwoord uitwisselingstechnologie en besparen daarmee bandbreedte.

"De dynamische e-business-toepassingen van morgen vereisen integratie van zakelijke functionaliteit over technische platforms, toepassingen en uiteindelijk de grenzen van het bedrijf heen," aldus Beth Gold-Bernstein, senioranalist Toepassingsstrategie van de Hurwitz Group. "Leveranciers die hun klanten een flexibele keuze aanbieden van technologische componenten, waaronder transportmechanismen, en die over een uitbreidbare architectuur beschikken waarmee de klant eenvoudig nieuwe functionaliteit kan toevoegen, geven hun bedrijf de zakelijke flexibiliteit die noodzakelijk is om te scoren in e-business."

CandleNet Roma-technologie
CandleNet Roma is een complete suite van producten en diensten voor de integratie en het beheer van toepassingen en bedrijfsprocessen voor uiteenlopende bedrijven, platforms en transportmechanismen. Met de enige bewezen EAI-oplossing, waarmee drie verschillende EAI-uitdagingen - berichtonderhandeling, componenten- en procesbeheer - het hoofd wordt geboden, geeft de flexibiliteit en uitbreidbaarheid van CandleNet Roma bedrijven de mogelijkheid om decentrale processen, die betrekking hebben op een complexe, heterogene omgeving, te automatiseren met behulp van een gemeenschappelijke interface. Behalve integratie en beheer van de bovenste lagen van de EAI-infrastructuur biedt CandleNet Roma bovendien een gemeenschappelijke API voor integratie van verschillende merken van berichtgeoriënteerde tussenprogrammatuur. Op dit niveau worden veelal producten zoals IBM MQSeries en Microsoft MSMQ gebruikt voor het transport en depot van berichten. CandleNet Roma geeft de gebruiker flexibiliteit ten opzichte van het transport, doordat deze zijn toepassing slechts naar de CandleNet Roma API hoeft te schrijven, zonder zich over het onderliggende transportmechanisme te bekommeren.

TIBCO TIB/Rendezvous-technologie
De TIB/Rendezvous-software is een revolutionair integratieplatform voor bedrijfstoepassingen voor schaalbare, hoogtoegankelijke diensten via heterogene toepassingen en platforms. Door integratie door middel van TIB/Rendezvous kunnen ongelijksoortige toepassingen transparant gegevens uitwisselen over lokale netwerken, in een bedrijf of zelfs over het Internet. De publicatie-/abonnementstechnologie van TIB/Rendezvous vormt de kern van TIB/ActiveEnterprise, de zakelijke toepassingsintegratiesuite van producten van TIBCO. Rendezvous is inmiddels omarmd door toonaangevende bedrijven, waaronder Cisco, 3Com, Compaq, Informix, Microsoft, Oracle en Sun.

De CandleNet Roma-ondersteuning van de TIBCO
publicatie-/abonnementstechnologie zal voor praktijktests beschikbaar komen in het eerste kwartaal van 2000 en leverbaar zijn vanaf het tweede kwartaal. TIBCO's TIB/Rendezvous is nu al leverbaar.

Over TIBCO Software Inc.
TIBCO Software Inc. (Nasdaq: TIBX) is een vooraanstaand leverancier van software voor real-time infrastructuur voor het Internet en zakelijke netwerken. Met de producten en diensten van TIBCO kunnen computertoepassingen en netwerken efficiënt met elkaar communiceren via een netwerk. De TIB/ActiveEnterprise® productsuite maakt verspreiding van informatie en integratie van bedrijfsprocessen mogelijk door toepassingen over een netwerk te verbinden door middel van een gepatenteerde technologie, The Information Bus® ofwel TIB®. TIB-technologie werd voor het eerst gebruikt in de jaren '80 om Wall Street te "digitaliseren" en is inmiddels ingevoerd in diverse branches, waaronder productie, energie, telecommunicatie en het elektronische handelsverkeer. TIBCO heeft klanten in de gehele wereld, waaronder Cisco, Yahoo!, NEC, 3Com, Sun Microsystems, SAP, Philips, AT&T, PageNet en AOL/Netscape. TIBCO Software is gevestigd in Palo Alto, Californië, en is bereikbaar via Internet op www.tibco.com.

Over Candle Corporation
Candle Corporation, gevestigd te El Segundo, Californië, is de toonaangevende ontwikkelaar en leverancier van Solutions for Networked Businesses. Candle biedt haar klanten producten, oplossingen en services aan om applicaties te koppelen, te integreren en te beheren. Deze bestrijken de gebieden van applicatie-integratie en -beheer, messaging middleware en prestatie- en beschikbaarheidsbeheer. Meer informatie over Candle Corporation is te vinden op het World Wide Web: www.candle.com. Het kantoor in Nederland is gevestigd in Nieuwegein.

Voor meer informatie:
Candle Benelux, tel.: 030 - 600 35 00, contactpersoon: Patricia Cordonnier, (e-mail: (patricia_cordonnier@candle.com)) of
Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 - 456 78 49, contactpersoon: Wilbert Scheer, (e-mail: (wilbert.scheer@sterkwerk.nl))