Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

OHRA kiest voor CRM oplossing Data Distilleries

Datum nieuwsfeit: 03-02-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

OHRA kiest voor CRM oplossing Data Distilleries

Verzekeraar implementeert software Data Distilleries om persoonlijk met klanten te communiceren

Amsterdam, 3 februari 2000 - OHRA, de Nederlandse aanbieder van verzekeringen en financiële diensten, en een vooraanstaande direct writer, gaat Data Distilleries Analytical Customer Relationship Management (CRM) software implementeren als aanvulling op het huidige multi channel marketing systeem. Met de software van Data Distilleries zal OHRA optimaler via alle kanalen op een persoonlijk niveau met haar klanten kunnen communiceren.

OHRA wil haar sterke positie op het gebied van verzekeringen en financiële dienstverlening uitbreiden. Om te kunnen groeien is OHRA een personalized marketing systeem aan het ontwikkelen om haar financiële diensten aan de man te brengen. Dit systeem zal bestaan uit een campaign management omgeving en een multi channel front office, waarbij de verkoopkanalen winkels, call centers, direct mail en internet een rol spelen. Met de software van Data Distilleries kan OHRA, via elk van de verkoopkanalen, gerichter communiceren met klanten en direct inspelen op de behoeften van die klanten.

De Analytical CRM software van Data Distilleries biedt de mogelijkheid om in de toekomst, tijdens de contactmomenten met klanten, in real time en online, de wensen van de klant te analyseren, zodat de website of het call center hier ogenblikkelijk op kan inspelen. Op deze manier kan OHRA nog persoonlijker met haar klanten communiceren, met behoud van schaalvoordeel, en ongeacht het kanaal dat gebruikt wordt.

We hebben voor het systeem van Data Distilleries gekozen omdat onze marketingspecialisten hiermee zelf rechtstreeks sturing kunnen geven aan de communicatie, op basis van historisch en actueel gedrag van consumenten. En dit alles zonder tussenkomst van statistici. De efficiency van onze marketingcampagnes zal sterk toenemen en we verwachten deze investering binnen een redelijke termijn terug te verdienen, aldus Hans Knol van OHRA.

Een andere belangrijke reden voor OHRA om voor Data Distilleries te kiezen is het feit dat deze software het mogelijk maakt om 1-op-1 te communiceren met klanten via verschillende kanalen. De software van Data Distilleries stelt ons in staat om direct en gericht te reageren op wat de consument ons vertelt via website, call center of onze winkels, en om de consument te bereiken via zijn of haar favoriete medium, licht Bert Hunink van OHRA toe.

Onze software is ideaal voor bedrijven met een multi-channel CRM omgeving. OHRA is op dat gebied een innovatieve partij. De Analytical CRM software van Data Distilleries, in de multi-channel omgeving, is ze dan ook op het lijf geschreven. Voor onszelf is deze deal de bevestiging van ons marktleiderschap in Nederland, aldus Marcel Holsheimer, CEO van Data Distilleries.

Data Distilleries

Data Distilleries is Europas toonaangevende producent van innovatieve Analytical Customer Relationship Management oplossingen. Deze software stelt organisaties in staat om kennis te distilleren uit omvangrijke klantendatabases die met conventionele technieken verborgen zou blijven. Door Data Distilleries Analytical CRM software te integreren met Operational CRM software kunnen organisaties de ontdekte patronen in het klantgedrag gebruiken om 1-op-1 met klanten te communiceren, via alle kanalen. Tijdens de contactmomenten met klanten kunnen web sites en call centers in real time en online inspelen op het gedrag en de wensen van de klant. Op deze manier optimaliseren organisaties hun sales en marketing procesen en realiseren ze daadwerkelijke personalized marketing. Tot Data Distilleries klantenkring behoren toonaangevende financiële instellingen zoals ING/Postbank, Reaal Verzekeringen en Spaarbeleg (Aegon). Data Distilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, Aims Software, Prime Response en BroadVision.

###

Voor verkoop of marketing informatie

Data Distilleries B.V.

Kruislaan 402 · 1098 SM Amsterdam

T 020 562 0020 · F 020 562 0030

www.datadistilleries.com · (info@datadistilleries.com)

Perscontact

Ienske Meindertsma · (i.meindertsma@datadistilleries.com), of

Johan Nijlaan · (j.nijlaan@datadistilleries.com)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie